Senaste nytt

Flying Blue forlænger Status og Miles gyldighed med ca. 1 år

pep

Medlem
För mig är inte status intressant längre i Skyteam. Så förlängning av kontot är viktigast. Ligger ändå 125 tusen poäng där, annars får jag väl växla över till hotell kedjorna
Bare tag en t/r MR til AMS eller CDG, saa dine points lever. I AMS boer du forsoege at "accesse" Lounge 52, som dog ligger i non-Schengen - dvs. at at du maa gaa gennem paskontrollen for at komme ind. FB giver dobbelte XP indtil 31/12.
 

NotRyan

Medlem
Någon som har en idé & tips hur jag enklast förlänger mina poäng som går ut 31/12 utan en större kostnad. I så fall från Köpenhamn.
Det absolut mest tidseffektiva som kräver minst ansträngning om du inte har ett KLM/AF Amex-kort är väl att köpa 2000 miles för 55 Euro, dock är det väl det minst roliga också ;)

Om du har ett KLM/AF Amex så kan du gå och köpa dig en glass :D
 

lillemannen

Medlem
Det absolut mest tidseffektiva som kräver minst ansträngning om du inte har ett KLM/AF Amex-kort är väl att köpa 2000 miles för 55 Euro, dock är det väl det minst roliga också ;)

Fungerar detta? Jag har aktivitet på kontot med dubbel dip och bilhyra men inga flyg reggade. Dessa har inte gjort att poängen har blivit förlängda.
 

lillemannen

Medlem
Svarar mig själva
4. Any purchased Miles will not count toward qualification for any increased or improved status in the Flying Blue Programme and will not be considered as an extending activity with respect to the validity of the Miles in the Flying Blue Programme.
 
  • Gilla
Reactions: pep

NotRyan

Medlem
Fungerar detta? Jag har aktivitet på kontot med dubbel dip och bilhyra men inga flyg reggade. Dessa har inte gjort att poängen har blivit förlängda.

Var tvungen att gå in och läsa T&C nu. Du har rätt, dom skiljer på Overall Extending Activity och Partial Extending Activity. Så du måste köpa billigaste resan som ger XP, eller köpa glass (tjäna 1 mile) om du har ett AF/KLM Amex.

‘Overall Extending Activity’ is defined as an Activity that rewards the Member with XP (Eligible Flights) or any other Earn Activity designated as an Overall Extending Activity in the Flying Blue Communication and which therefore extends the validity of all Miles, such as flights on Transavia that earn Miles and payment with the co-branded credit cards listed in the Flying Blue Communication. ‘Partial Extending Activity’ is defined as every other Earn Activity that does not qualify as an Overall Extension Activity and that therefore extends the validity of some of the Miles only.
 

Homer

Medlem
Någon som har en idé & tips hur jag enklast förlänger mina poäng som går ut 31/12 utan en större kostnad. I så fall från Köpenhamn.


Jovisst går poängen ut 31/12, men året är 2022


As an extension of our previous measures, we will now prevent all Miles of our Explorer members from expiring until 31 December 2022.

How are my Miles affected by the COVID-19 measures?
In November 2020, we announced and implemented measures to prevent Miles from expiring until the end of 2021. We understand that 2021 was a challenging year for you to travel. Therefore, we have decided to extend those measures by another 12 months. If you are an Explorer member, all your Miles will remain valid until the end of December 2022.


Landing Pages - Flying Blue
 

pep

Medlem
Yderligere forlaengelse, modtog netop fra FB:

Congratulations!
We are happy to inform you that you will keep your Flying Blue Gold level from 1 July 2022 until 31 March 2023. We look forward to welcoming you again soon!
 
Toppen