Senaste nytt

Flying Blue erbjuder statusmatch från Miles & More

airac

Medlem
Annons på klm.se om status match för Miles & More kunder. Nyheten är att boenden i Skandinavien nu kan söka: https://flyingblue.statusmatch.com/

Oklart om matchad M&M funkar... om någon är sugen på att byte Skyteam program och sitter på M&M är det värd ett försök.

Har inte noterad nyheten i annan tråd, om det redan fanns, anmäl inlägget för flytt.

1747768029088.png

Notera att det kostar att statusmatcha. 199€ till Gold och 349€ till Platinum.

Ah, det förklarar varför "Applicants that are eligible for Platinum may opt for a Gold status match during the application process.", tyckte det kändes som ett udda alternativ annars.

Jag gjorde det för ett år sedan till FB Platinum. Gick fint! Inte krediterat mer än enstaka flyg till FB det gångna året. Nu halkat ner till Guld - bra matchning som gav status i 2 år.

Mitt dilemma med detta är ju för att få full utväxling så måste man verkligen kreditera flighterna till FB, för om man vill ha SAS miles så förutsätter jag att man nyttjar ekvivalent SAS-->Skyteam status snarare än FBs?

Mitt dilemma med detta är ju för att få full utväxling så måste man verkligen kreditera flighterna till FB, för om man vill ha SAS miles så förutsätter jag att man nyttjar ekvivalent SAS-->Skyteam status snarare än FBs?

Ja, precis. För min del skulle inte mina flygningar räcka för att uppnå status i varken FB eller EB. Målet för mig var således aldrig att återkvalificera utan bara att komma åt lounger i två år till.

Toppen