Senaste nytt

Flygkalkylatorn - Konsument Europa

Kan denna tjänst vara något? Konsument Europa lanserar ny tjänst
I dag lanseras tjänsten flygkalkylatorn som ska göra det enklare för flygpassagerare att ta reda på vilken kompensation de har rätt till när flyget är försenat eller inställt.

Pressmeddelandet:
Ny tjänst gör det enklare att få rätt till kompensation när flyget krånglar - Konsument Europa

Länk till tjänsten:

Den verkar fungera jättebra.

Jag gjorde ett prov och fyllde i då mitt flyg till Warszawa blev inställt i december och jag blev ombokad och drygt 2 timmar försenad och ut kom rätt belopp (250 euro) samt en direktlänk till var jag skulle ansöka om ersättning hos LOT.

Detta förtjänar en egen tråd för det är väldigt användbart.

Nu blir det att följa kollegans ärende med TUI
Han berättade att anledningen man inte kom iväg när man skulle berodde på trasigt plan (Dreamlinern)
Och man han inte få dit ersättningsplanet innan ovädret drog in och ställde till det.

Blir skoj att se vad han får för svar på reklamationen.

Nu blir det att följa kollegans ärende med TUI
Han berättade att anledningen man inte kom iväg när man skulle berodde på trasigt plan (Dreamlinern)
Och man han inte få dit ersättningsplanet innan ovädret drog in och ställde till det.

Blir skoj att se vad han får för svar på reklamationen.
Låter som att din kollega har ett utmärkt case (i domstol).

Kan denna tjänst vara något? Konsument Europa lanserar ny tjänst
I dag lanseras tjänsten flygkalkylatorn som ska göra det enklare för flygpassagerare att ta reda på vilken kompensation de har rätt till när flyget är försenat eller inställt.

Pressmeddelandet:
Ny tjänst gör det enklare att få rätt till kompensation när flyget krånglar - Konsument Europa

Länk till tjänsten:
Nu verkar länken vara död.
Finns det någon liknande kalkylator?

Last edited:
Toppen