Senaste nytt

Flygbolag ställer in. Resebyrå missar att meddela oss.

palle-kuling

Ny medlem
Bokade i början av oktober Tokyo-Hanoi med bamboo airlines via supersavertravel. Det skulle jag inte gjort...

Tre dagar innan avresa får jag automatiserat mail om att göra sig redo för incheckning. På supersavertravels "mina sidor" såg allt normalt ut.

Kommer till flygplatsen och där finns såklart inget flyg. Bamboo ställde tydligen in alla internationella linjer i slutet av oktober. Detta har jag dock fått googla mig fram till själv, inte ett knyst från varken flygbolag eller resebyrå innan.

Bamboo airlines går ej att få tag på öht. Ringde såklart supersavertravel från flygplatsen men dom var inte behjälpliga öht utan påstod bara att det skulle gått ut ett mail en vecka tidigare om att kontakta dom, vilket inte stämmer.

Slutar i att jag får boka hotellnatt och nya flygbiljetter för dubbla ursprungliga priset. Supersavertravel påstår nu att dom inte kan göra en återbetalning utan det är jag som ska kontakta flygbolaget för återbetalning (som sen ska gå via supersavertravel dessutom!)
Bamboo är helt omöjliga att få ta på så vet inte hur man ska komma vidare. Vad hade ni gjort? Resan är betald med Amex premium och vi har hem-reseförsäkring.
 

pep

Medlem
Du faar næppe pengene fra Bamboo, de gik konkurs på det internationale 4-6 måneder siden? Men her i Vietnam flyver de stadig og er en af de bedste. Jeg selv checker flight history på airportia og flightrader etc. Da få man også information om punktligheden de seneste uger...men det er nemt at være bagklog. Forsikringen er vel eneste løsning..?
 
  • Gilla
Reactions: hco

palle-kuling

Ny medlem
Du faar næppe pengene fra Bamboo, de gik konkurs på det internationale 4-6 måneder siden? Men her i Vietnam flyver de stadig og er en af de bedste. Jeg selv checker flight history på airportia og flightrader etc. Da få man også information om punktligheden de seneste uger...men det er nemt at være bagklog. Forsikringen er vel eneste løsning..?
Dom har väl inte gått i konkurs? Endast stängt ner alla internationella linjer? Men ja det känns lite hopplöst att få pengar från dom. Har inte supersavertravel något ansvar i att återbetala för en tjänst som inte utförts?
 
  • Gilla
Reactions: pep

pep

Medlem
..Supersaver vil formentlig henvise til flyselskabet og hævde at de blot er facilitatorer, hvilket formentlig fremgår med meget små bogstaver i deres Terms...? Da du ikke har købt direkte af Bamboo vil de næppe heller refundere dig. Og at kommunikere med Supersaver er formentlig meget svært/håbløst....
 

eddo

Medlem
Finns säkert folk som kan detta bättre än mig men spontant tänker jag att det kanske är ett läge att reklamera till Amex? Att få någon ytterligare kompensation tror jag blir svårt men på så sätt kanske du får tillbaka det du betalat iaf.
 
Toppen