Senaste nytt

Flygbiljett till Bangkok

Kovo

Medlem
Försöker ta mig en resa till Bangkok, kan tänka mig åka ekonomi men aldrig sett så låg tillgång på vettiga biljetter! Tänkt åka från Arlanda 20/7 tillbaks till Arlanda 28/7 senast.

Thai Airways-19000:-
Finnair runt 18000:-

hittat skeva resor med Ethiad för 12000:- Arn-Ams-Abudahbi-Phuket-BKK

Hjälp mig hitta en trevlig biljett och jag skickar en Singha till dig

• Gilla
Reactions: Gus
Försöker ta mig en resa till Bangkok, kan tänka mig åka ekonomi men aldrig sett så låg tillgång på vettiga biljetter! Tänkt åka från Arlanda 20/7 tillbaks till Arlanda 28/7 senast.

Thai Airways-19000:-
Finnair runt 18000:-

hittat skeva resor med Ethiad för 12000:- Arn-Ams-Abudahbi-Phuket-BKK

Hjälp mig hitta en trevlig biljett och jag skickar en Singha till dig
Har du sökt på https://matrix.itasoftware.com/search ?

ca 10.000SEK
96B58F20-AB08-4ED4-A81E-0E3E391C6B6B.png

Last edited:
:)Shit vad Nice nej det har jag inte, har tappat hur man gör och bara SAS guld och Finnair guld kvar

Tack, och btw hur gör man för att boka denna, dum fråga kanske, är väl Turkish som får boka den åt mig, men pratade med SAS guldservice i ett annat ärende och hade aldrig hört talas om Matrix eller hitta resor via den bokningskod Matrix skapade :) ska boka imorrn med Turkish hoppas på resa ;)

Boka på Turkish egen hemsida. Så länge du lägger med ditt SAS EB nummer så får du alla Star Alliance Gold fördelar med i bokningen som tillgång till Fast Track och Lounge.

Bör dock nämnas att priset på just denna är 10kkr per person. Så ca 20kkr tot. Osäker på om du redovisade på totalen för Thai/finnair.

ITA Matrix ska man ta med en nypa salt - den är mycket användbar och jag använder den mycket, men den söker sträcka för sträcka, vilket resulterar i felaktiga resultat. ExpertFlyer är bättre där.

T.ex. så ser det ut så här för Turkish när man faktiskt ska boka.

Priser ToR för 1 pax.

Screenshot 2022-06-21 at 08.53.14.png

Helt galna priser, eller inte, blir väl nya normala.
Men ser lovande ut för hösten så får boka på mig några resor framöver.
Tack för alla tips och hjälp

• Gilla
Reactions: Gus
Toppen