Senaste nytt

Flyga till USA via Oslo, måste bagaget hämtas ut?

Har liknande fråga, hoppas det är ok att fråga här. Har en resa GOT-BRU-LHR-HND. Behöver jag hämta ut bagage i LHR? Har 9h väntetid där, så vore segt att behöva checka in väskorna igen. Antar att det går hela vägen baserat på ovan info då det är samma PNR. Minns inte när jag reste med incheckat bagage senast :)
Så länge det är bolag som samarbetar (t.ex. Star alliance-bolag) så ska det checkas hela vägen.

Du måste även hämta ut det om du åker vidare internationellt från USA, dvs inte bara domestic det gäller.
När man ankommer USA gör man alltid immigration och hämtar upp bagaget oavsett vad man ska göra efteråt (flyga vidare eller vara kvar på destinationen).
Trodde inte jag skulle hinna det igår när 3 timmar på JFK blev till mindre än 1,5 eftersom Finnair var sena. Skulle vidare till Buenos Aires med AA. Men det gick hur bra som helst och väskan dök upp snabbt, och Immigration brukar ju kunna vara ett köande. Hann till och med besöka AA:s lounge, Observera att AA hade en liten disk innan man kom ut i ankomsthallen som jag började prata med av en slump och de tog tillbaka väskan - annars hade det nog tagit lång tid vid ordinarie incheckningsdisk ute i avgångshallen även om det är samma terminal (8).

Toppen