Senaste nytt

Flyg med British Airways imorgon - oklar info, behöver jag oroa mig?

johannesa

Medlem
Jag flyger imorgon med BA777 till London och ska sen resa vidare till Mexico. Det har varit en del strul med resan där det började med att morgonflighten ställdes in (som tidigare noterats i en annan tråd) och sen ändrades 11.30 flyget så att det nu opereras av Iberia.

När jag nu söker på flighten (BA777) i Flightradar ligger den inlagd och har ett tilldelat specifikt flygplan från Iberia, men flighten är fortfarande inte grönmarkerad. Dessutom blir det lite snurrigt om jag tittar vidare och söker på vilka andra flygningar just det Iberia-planet (EC-JFN) är planerat att genomföra imorgon. Det ser nämligen ut att vara planerat att samtidigt ta två flygningar (BA472 och BA473) t/r London-Barcelona. De två flygningarna är grönmarkerade i Flightradar24.

Vad betyder egentligen grönmarkeringen?Är det något att oroa sig för? Brukar inte stressa upp mig men nu är anslutningen relativt tajt och jag har inte mycket att spela med om nåt börjar strula imorgon. Att jag dessutom reser på två separata aviosbiljetter adderar lite till komplexiteten. :)

097AA98D-E79D-4FEA-B777-13337CB9ADBE.png
 

ZZZebra

Medlem
När jag tittar på FR24 (via webbläsare på datorn) så ser det ut så här, inga konstigheter i den planeringen vad jag kan se:

Den gröna färgen är jag lite osäker på men tror att det endast sätts för historiska flyg som gått enligt tidtabell eller flyg samma dag som inte avviker från tidtabell. Så du får nog vänta till imorgon på att den skall bli grön. Går säkert att se på FR24 hur de sätter färgerna.

upload_2022-6-15_10-39-22.png
 
Toppen