Senaste nytt

Fly premium award bokning

JohanE

Medlem
Hej!

Har inte hittat någon separat tråd för bokningar med denna rabatt funktion. Antar att det på samma sätt som att det finns mycket frågor kring Amex 2-4-1 så borde det finnas en del frågor kring dessa bokningar även om dessa bokningar ej går att göra inom Star Alliance.

Två frågor som jag har är:

* Går det att ha olika flygplatser som destination respektive flygplats som man flyger hem ifrån. Har tänkt att flyga till Washington och hem från Newark?

* Jag har inte riktigt bestämt vem jag ska bjuda med men tänkte sätta upp min brors namn på biljetten. Om jag vill ändra biljett och hamnat under kvalgränsen på 200.000 poäng på rullande 12 månader, kan jag ändra namn på biljetten utan att det blir fullt poängpris på biljetten?

Ha en bra dag
 

Tonton

Medlem
Stor tråd om FlyPremium finns: Fly Premium (genom SAS EuroBonus World MasterCard Premium) | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Två frågor som jag har är:

* Går det att ha olika flygplatser som destination respektive flygplats som man flyger hem ifrån. Har tänkt att flyga till Washington och hem från Newark?

Ja, exakt den rutten gjorde jag på FlyPremium i Mars. Det kallas OpenJaw.

Den sista frågan är jag osäker på och överlåter till någon annan att svara på.
 

Canadien

Medlem
Jag har inte riktigt bestämt vem jag ska bjuda med men tänkte sätta upp min brors namn på biljetten. Om jag vill ändra biljett och hamnat under kvalgränsen på 200.000 poäng på rullande 12 månader, kan jag ändra namn på biljetten utan att det blir fullt poängpris på biljetten?

Har du tappat nivå så ska biljetten inte gå att boka om (ta bort person) utan att betala fullt pris. Vad som gäller vid avresa är jag inte säker på, har för mig att någon i den stora tråden rapporterat att resan avbokas automatiskt om man säger upp sitt kort, men inte sett något om nivåtapp. Mest sannolikt ligger gjorda bokningar fast men du kan givetvis inte ändra.
 

Berglund

Medlem
kan jag ändra namn på biljetten utan att det blir fullt poängpris på biljetten?
På rena SAS flygningar, vilket Fly Premiumbokningar är, kan man byta namn på passagerare mot en avgift på 150/600 kr per passagerare utan att röra bokningen i övrigt. Här skiljer sig en Fly Premiumbiljett mot en Star Alliance 2-4-1-biljett genom att namnändring är fullt tillåtet mot en mindre avgift.
 

Canadien

Medlem
På rena SAS flygningar, vilket Fly Premiumbokningar är, kan man byta namn på passagerare mot en avgift på 150/600 kr per passagerare utan att röra bokningen i övrigt. Här skiljer sig en Fly Premiumbiljett mot en Star Alliance 2-4-1-biljett genom att namnändring är fullt tillåtet mot en mindre avgift.
Ja men inte när hans flypremiumnivå gått ut väl?
 

Tongen2

Medlem
Ja men inte när hans flypremiumnivå gått ut väl?
Bokningen i sig är ju samma bara att namnet ändras. Ändrar man även destination eller något annat i själva rutten så blir det väl en ny resa som därmed också bör betalas enligt nya fly premium-nivån, tänker jag.
Om detta stämmer eller ej är dock oklart men det känns mest rimligt?
Rätta mig gärna om jag har helt fel för detta är ju en klart intressant fråga att få svar på!
Väntar med spänning! :D
 
Hej formumvänner! Hur är era erfarenheter av att boka award med Sas Mastercard premium. Personligen har jag bara bokat med amex 2-4-1 ca 9 bonusresor och upplever att jag alltid har hittat platser i business. Nu har jag även kommit upp i nivån att jag obegränsat kan boka business till priset av Go. tämligen bra priser 120 000 poäng för 2 personer ToR vs 165000poäng amex 2-4-1. Nu ägnade jag hela gårdagskvällen att försöka hitta sådana platser till samtliga destinationer som SAS åker till i USA och Asien. Otroligt tidskrävande vs att leta på Uniteds site. Hur gör ni för att smidigt leta platser i business på SAS site ? Fick till slut urtikaria av allt letande till Noll resultat
 

TP12

Medlem
Hej formumvänner! Hur är era erfarenheter av att boka award med Sas Mastercard premium. Personligen har jag bara bokat med amex 2-4-1 ca 9 bonusresor och upplever att jag alltid har hittat platser i business. Nu har jag även kommit upp i nivån att jag obegränsat kan boka business till priset av Go. tämligen bra priser 120 000 poäng för 2 personer ToR vs 165000poäng amex 2-4-1. Nu ägnade jag hela gårdagskvällen att försöka hitta sådana platser till samtliga destinationer som SAS åker till i USA och Asien. Otroligt tidskrävande vs att leta på Uniteds site. Hur gör ni för att smidigt leta platser i business på SAS site ? Fick till slut urtikaria av allt letande till Noll resultat

Testa awardhacks: SAS Business award flights - Travel hacks
 

bachelor

Medlem
Hej formumvänner! Hur är era erfarenheter av att boka award med Sas Mastercard premium. Personligen har jag bara bokat med amex 2-4-1 ca 9 bonusresor och upplever att jag alltid har hittat platser i business. Nu har jag även kommit upp i nivån att jag obegränsat kan boka business till priset av Go. tämligen bra priser 120 000 poäng för 2 personer ToR vs 165000poäng amex 2-4-1. Nu ägnade jag hela gårdagskvällen att försöka hitta sådana platser till samtliga destinationer som SAS åker till i USA och Asien. Otroligt tidskrävande vs att leta på Uniteds site. Hur gör ni för att smidigt leta platser i business på SAS site ? Fick till slut urtikaria av allt letande till Noll resultat
SAS Business award flights - Travel hacks
 
Toppen