Senaste nytt

First med Avios och 2-4-1 (UK)

trekker

Medlem
Vilken rutt med start i UK ger mest bang for Avios med en 2-4-1 voucher för en resa i first? Jag har snabbkollat och t ex kan jag resa till Boston till en kostnad av 148000 avios och ca £1100 (off-peak), det borde finnas bra mycket bättre rutter - eller? Jag tror detta ger £0.04 per Avios vilker är daligt med hjälp av en 2-4-1 voucher.
 

JensE

Medlem
BA kör ju avioskostnad per sträcka och hur lång den är.
Så dom enda "sweetspots" är om du prickar in i övre skiktet på den zonen.
Verkar som du planerar en resa i Zone 5 3001-4000 miles. Off peak 68k för LHR-BOS (enkel)
LHR-BOS är 3265 så du skulle kunna ha en längre sträcka för samma kostnad. (t.ex Chicago som är 3953 miles)
 

RonnieK

Medlem
Jag skulle välja destination dit jag vill åka och där det finns tillgång off-peak. Om det finns alternativ kvar så kan flygplanstyp vara nästa kriteria och du kan vara glad för att ha hittat en resa över huvudtaget :)
 

trekker

Medlem
Vi har 2 stycken 2-4-1 och sen 800K avios, vi kan nog tänka oss det mesta bara det finns tillgång. Boston tittade jag på som exempel då jag hittade rewardresor dit. Hellst reser vi 2 ggr och utan barnen, men då blir det nog bara en långweekend. LAX eller SFO hade varit trevligt, men säkert svåra rewarddestinationer. Att åka med barnen låser oss till peaktider och inga rewardplatser alls, känns dessutom dumt att lära barnen resa i first - eller vad säger du @Tommy ?
 

trekker

Medlem
BA hade ju till och förbättrat sökmotorn sedan sist, nu var det ju enkelt att hitta. Det svåra blir nog det där med barnvakt istället..... Just nu hittade jag LHR-LAX i off-peak, 170000 Avios och 2-4-1 voucher och en kostnad på ca £1200. Bra deal eller inte?
 

Tommy

Medlem
Om du kan starta från något närliggande land så blir skatterna lägre ibland tom. ordentligt lägre än flygbiljetten dit.
 

trekker

Medlem
@trekker handlar resan enbart om att "flyga" eller spelar destinationen någon roll?
Besöka CCR och att flyga är ju vad vi vill göra, destinationen är mindre viktig men vi vill ju fortfarande kunna ha trevligt några dagar. Dubai och öriga arabvärlden undviker vi, men annars är vi nog öppna för det mesta.
 
Toppen