Senaste nytt

Finns det perks du inte är okej med?

nollbit

Medlem
Spin-off från tråden om Uniteds IDB (alt ofrivilliga deboarding i detta fall) av passagerare.

Det senaste fallet verkar vara en F-passagerare som blev avslängd för att en status-pax skulle ha platsen. United passenger threatened with handcuffs to make room for 'higher-priority' traveler - LA Times

Allmänheten är ju upprörda över detta, men jag tänker att vi kanske har andra perspektiv. Det är ju faktiskt denna typ av perks vi jagar status för, även om man kanske sällan tänker på att garanterat säte eller garanterat rum kanske faktiskt innebär att någon annan blir utan.

Hur tänker ni?

United, och kanske andra bolag, visar/visade standbylistan för vanlig plats och för uppgradering direkt i appen för alla flights. Stod ens initial för förnamnet samt tre första bokstäverna i efternamnet om jag minns rätt. Har vid några tillfällen 2014/2015 kollat den listan, sett ett antal standby-pax och sedan själv frågat om jag kan ta en tidigare flight, och sett mitt namn komma upp i toppen över de som var där före mig.

Jag blev glad förstås, men tänkte väl att den person jag knuffade ut ur flighten inte kan ha varit särskilt glad. Men denna person lär dock ha vetat vad som gällde, och detta skedde ju innan någon boardat planet.

Jag kan också tycka att Aegeans buss för businesspassagerare vid ankomst på ATH är lite skämmig, när man är typ ensam person att hoppa på en hel bus och alla andra snällt får vänta... Känns mest fånigt och slösaktigt.

Toppen