Senaste nytt

Finns det något sätt att tjäna in 165 Miles & More award miles snabbt?

Xpressen

Medlem
Jag tänkte boka en resa med Miles and more, resan kostar 192 500 award miles, jag har 192 335 award miles och är alltså 165 award miles kort.

Jag trodde jag hade lösningen när jag startade ett miles&more konto åt sambon, laddade ner miles and more appen och då fick 500 award miles till hennes konto. Gjorde en point pooling grupp med oss två men jag gick bet då hennes poäng inte kan räknas in i poolen förrän hon aktivt tjänat in poäng.

Vad jag har läst mig till går det inte heller att köpa miles&more award miles.

Så frågan är om det är någon som vet om det finns något sätt att snabbt och enkelt få in 165 award miles?

Till saken hör att jag kommer få in award miles i början på oktober för kreditkortsspend men då resan ska göras i slutet av oktober och måste bli av så hade det va skönt att ha allt bokat och klart så snart som möjligt.
 

Xpressen

Medlem
Har du testat att boka resan som två enkelresor?

Miles & More rundar ner kostnaden till närmsta tusental vid enkelresor, och har du flax med de destinationer du väljer, så kan du spara de miles du saknar :)

Smart, tyvärr blev det i det här fallet 3500 award miles dyrare att boka som två enkelresor!
 

Johan Gott

Medlem
Det går att tjäna miles på hotellbokningar. Jag har inte gjort detta själv och vet inte hur snabbt man får sina miles. Det är kanske ett ett dyrt alternativ, men kan eventuellt funka...
 

Xpressen

Medlem
Det går att tjäna miles på hotellbokningar. Jag har inte gjort detta själv och vet inte hur snabbt man får sina miles. Det är kanske ett ett dyrt alternativ, men kan eventuellt funka...
Kan vara utväg om poängen kommer snabbt.

Om du kan åka taxi med FreeNow i närtid så kan det vara ett alternativ, de poängen kommer in direkt.
Kikade snabbt på det, känns som lite dyra poäng med 1 miles per Euro för att okynnes åka taxi.
 

Xpressen

Medlem
Är det någon som har koll på worldshopen: https://www.miles-and-more.com/row/...earn/basic-offer/worldshop_earn_basic_01.html

Sambon fyller år snart och önskar sig en cabinväska, worldshoppen verkar skicka till Sverige och priserna är ok, klart det blir lite dyrare än att handla på hemmaplan med tanke på kronans värde men kan vara värt det i detta fallet.

Men är det någon som har koll på hur snabbt poängen betalas ut därifrån och hur det funkar?
 
Är det någon som har koll på worldshopen: https://www.miles-and-more.com/row/...earn/basic-offer/worldshop_earn_basic_01.html

Sambon fyller år snart och önskar sig en cabinväska, worldshoppen verkar skicka till Sverige och priserna är ok, klart det blir lite dyrare än att handla på hemmaplan med tanke på kronans värde men kan vara värt det i detta fallet.

Men är det någon som har koll på hur snabbt poängen betalas ut därifrån och hur det funkar?
I worlshop fick jag senast jag handlade där poängen på samma dag som jag beställde.
 
Toppen