Senaste nytt

Finns det någon betaltjänst som hjälper en att maximera "allt" Amex Platinum kombo med andra, spa, hotell osv

Phreaklove

Ny medlem
OK, skaffade AmEx Platinum för ett år sedan (lite drygt typ snart 18 månader) och har 1,2 miljoner poäng (ljuger 1,1+) på mitt privata kort (har även två ungar som leachar som jag försörjer så är ingen riking).

Bor i mellansverige mellan Enköping ooch Köping ;) samt har en liten lägenhet mellan Marbella och Fuengirola. Dvs jag flyger från Västerås med Ryan Air när det är säsong men annars med vad jag hittar från Arlanda kanske varannan månad. Konsultar i Ludvika några gånger i veckan på plats där det enda hotellet är Best Western som inte har samarbete med AmEx. Det enda intresset jag har i livet är att äta på restauranger med stjärnor samt att hitta klipp på spahotell med bra mat (typ Färna Herrgård som inte heller bryr sig om AmEx eller ger några andra förmånder oavsett att man är där en gång i månaden).

Kollade igår och mina poäng är typ värda 4000 kronoor om jag vill betala något. Har aldrig blivit uppgraderad bara för att jag betalat med AmEx varken på Clarion eller några andra där man har fått "gratis" status. Hyrt bilar via Avis och Hertz och det har inte gjort något i slutändan.

Så sorry för lång rant ... jag betalar gärna någon som gör det värt att ha kortet eller gör det värt att INTE ha kortet men där man får erbjudanden om ; "hej vi har en resa till XXX i businessklass för 20% av ordinarie pris denna helg", "där kan vi hjälpa dig att få bord på ** restaurangen och vet du vi kan fixa boende för halva priset" . Eller just nu så har de erbjudande på SPA i Varberg där du bor för vanligt pris men alla behandlingar är halva priset ... osv osv ...

PS se det i BOLD , jag vet jag skulle kunna göra allt detta själv, och läsa flera av verkligen fantastiska trådar och engagera mig ordentligt men det är liksom inte saken här.

PSS de enda loungerna jag använder är den i Malaga (kan vara världens sämsta?) kanske max 10 gånger per år, samt Pontus max 5. Ja just det älskar SAS loungen i Köpenhamn så man kan duscha men där är AmEx inte involverad (?).

PLX PLOX HELP
 

palmen

Moderator
Har aldrig blivit uppgraderad bara för att jag betalat med AmEx varken på Clarion eller några andra där man har fått "gratis" status.
Ditt kreditkort kommer inte få dig uppgraderad för att du betalar med kortet. Antalet hotell starusar man får nu är inte många men det är vad som eventuellt ger dig uppgraderingar.

Det du efterfrågar finns mig veterligen inte på marknaden. Amex har en app som pushar ut meddelanden om deras erbjudanden, det är nog det bästa du kommer åt. Eller så betalar dubbel någon som säger att till dig när något kommit i appen, vilket känns rätt onödigt.
 
Bor i mellansverige mellan Enköping ooch Köping ;) samt har en liten lägenhet mellan Marbella och Fuengirola. Dvs jag flyger från Västerås med Ryan Air när det är säsong men annars med vad jag hittar från Arlanda kanske varannan månad.

Du känner till loungerna på Arlanda och i Malaga, vill bara vara säker på att du även vet att när du reser från Arlanda har du Fast Track genom säkerhetskontrollen (installera Amex Experiences-appen för tillgång). Detta gäller även om du flyger på billigaste biljetten hos Ryan eller annat lågprisbolag.

Har aldrig blivit uppgraderad bara för att jag betalat med AmEx varken på Clarion eller några andra där man har fått "gratis" status. Hyrt bilar via Avis och Hertz och det har inte gjort något i slutändan.

Det låter som att du har missförstått de förmåner du får via Amex Platinum. Du får ALDRIG uppgradering för att du betalat med Amex på hotellet, när du hyr bil eller liknande. Hotellen bryr sig ingenting om vilket kreditkort du har.

Vad du får är en möjlighet (som du måste aktivera) att få en omedelbar och "gratis" statusnivå (oftast Guld eller motsvarande) i ett antal olika separata program. Det är denna status som (kan) ge dig uppgraderingar eller andra förmåner på hotellet, när du hyr bil osv., men är du inte medlem i respektive program får du ingenting, och du måste vanligtvis boka via hotellets egen sida. Det har alltså ingenting alls att göra med hur du betalar.

Så sorry för lång rant ... jag betalar gärna någon som gör det värt att ha kortet eller gör det värt att INTE ha kortet men där man får erbjudanden om ; "hej vi har en resa till XXX i businessklass för 20% av ordinarie pris denna helg", "där kan vi hjälpa dig att få bord på ** restaurangen och vet du vi kan fixa boende för halva priset" . Eller just nu så har de erbjudande på SPA i Varberg där du bor för vanligt pris men alla behandlingar är halva priset ... osv osv ...

Du behöver inte betala någon. Ladda ner Amex Experiences-app, så ser du direkt alla förmåner av detta slag (och de är väldigt få) som existerar. Ingenting är "hemligt".
 

LPC123

Medlem
Enda gången jag fått rabatt för att jag betalat med Amex är på United Center i Chicago :) 10% i baren om man betalade med Amex det var toppen det :)
Amex.jpg
 
Toppen