Det förefaller onekligen som att Ryanair mfl har borstat upp sig på senare år, lite mindre pajas, men även lite dyrare, om än klart överkomligt. Vissa gillar konceptet att man betalar för vad man behöver, medan andra ogillar det, helt klart är dock att det verkar vara en klart fungerande affärsmodell.
Har själv åkt två ToR-svängar med Ryanair, 2005 Skavsta-Glasgow/Prestwick samt 2010 Skavsta-Stansted, vill minnas att det var free seating vid båda tillfällena. Jag är lite inne på att göra en enklare "flygluffarresa" i Europa nästa sommar med Ryanair och/eller Wizz, skulle vara intressant att se var de är idag med en sample size större än 1st ToR.
Men måste beakta att det inte går att sälja lika billiga "biljetter" idag som för 20-25 år sedan.
En flygbiljett där biljettpriset idag är 1 kr kostar mycket mer jämfört med tidigare. Allt skatter och avgifter, riktiga och påhittade har ökat, tänk bara på flygskam skatten som tillkommer plus alla andra.