5. Why is there a change in the Finnair lounge access for Finnair Plus Silver members?All other Finnair Plus Silver benefits will remain the same as before. Due to the Finnair Plus renewal, some of the Finnair Plus Silver members will move up to the Finnair Plus Gold tier and thus have access to the Gold tier benefits. From 1 August 2016 onwards, Finnair Plus Silver members will be charged €25 or 8500 points per visit for accessing Finnair lounges. However, from that day onward, Finnair Plus Silver members can also purchase Finnair lounge access for their travel companions using money or points. Finnair lounge access is valid only when flying Finnair (AY operated and AY marketed).Klicka för att utvidga...
Lägre segmentkrav leder troligen till Guld för mig, så det är en klar fördel. Jag kommer nog att fortsätta köpa Value eftersom jag använder ändringarna ibland till att hoppa på tidigare flyg samt ibland behöver jag spontant ha bagage i jobbet.niksal skrev:För mig blev programmet betydligt bättre då segmentkraven blev lägre. Däremot vet jag inte hur bra det är för Finnair då jag hittills köpt value-biljetter pga poäng. Nu kan jag köpa light-biljetter.Klicka för att utvidga...
Homer skrev:Finnair considers Platinum Plus, VIP frequent flyer tiers - Australian Business TravellerFinnair could soon recognise its most highly valued travellers with new better-than-Platinum frequent flyer tiers in the Finnair Plus program.
The upscaled loyalty level would provide even greater benefits than offered to ‘regular’ Platinum members – and an even higher further invitation-only level hasn’t been ruled out.Klicka för att utvidga...
gusten skrev:Ja det skall bli intressant att se vilka kraven blir för ett eventuellt Platinum Plus. Själv har jag enligt programreglerna nått Platinum sedan några veckor, men bokföringen i Finnair Plus släpar något otroligt och det råder i övrigt total oordning på hur flighter registreras. Fel datum, dubbla bokningar som sedan helt raderas och försvinner m m osv. Jag har idag skrivit och klagat over att mitt konto är en enda soppa och att knappt något stämmer. Når man elitstatus tycker jag dessutom att det skall bekräftas inom en vecka, i alla fall om det sker på egen metall.Klicka för att utvidga...
niksal skrev:Enig, det är något riktigt fel för tillfället hos Finnair Plus. Jag har själv många flygningar som nu är 2 veckor gamla. Gjorde en retroreg idag. Enligt sidan skall det ta högst 24 timmar. Återstå att se.Har också haft på 3 av 5 senaste flygningarna den situationen att platinum medlemmar framför och brevid fått tidning, och jag har blivit utan. Har fått den efter att ha påpekat. En gång var det "fel på listan", nästa gång "oj, jag glömde visst dig", och senast "ni är 10 ombord, svårt att hålla koll".Själv tror jag inte jag skulle ha värde av ett platinum plus.Klicka för att utvidga...
Budgetresenär skrev:Jag funderar på att flyga 13000 miles med American Airlines i billiga bokningsklasser (S och Q) och tanken var att kreditera till British Airways Executive Club, men då får jag bara 25% intjäning medan Finnair Plus ger 100%. Vad är nackdelarna med Finnair Plus, hur kan de ha så generös intjäning?Klicka för att utvidga...