Senaste nytt

Fick priority pass mail innan platinum kortet godkänts?

Vilhelm

Medlem
Jag har I ca 10 år haft ett platinum extrakort via min familj för trygghet vid resor, men nu kände jag att det var dags att skaffa eget, så jag ansökte via Amex hemsida. Några dager efter ansökan, nu mitt i helgen, innan jag fått något svar från Amex så fick jag ett mail från priority pass som gratulerar mig till mitt medlemsskap och att mitt nya kort kommer snart. Av ren nyfikenhet, hur ska jag tolka det? Är det inte lite underligt att jag först får information från priority pass? Jag är ju redan medlem där via mitt extrakort, men det blir väl nytt medlemsskap nu?

c751084b52599196342c1d0dce58cbd9.jpg

Jag hade samma upplevelse när jag uppgradera till Amex Elite, jag fick in statuspoängen på SAS innan jag fick reda på att ansökan gick igenom. Han till och med få kortet innan jag fick något mail från Amex.

Jag hade samma upplevelse när jag uppgradera till Amex Elite, jag fick in statuspoängen på SAS innan jag fick reda på att ansökan gick igenom. Han till och med få kortet innan jag fick något mail från Amex.
Men visst är det lite konstigt att partnerbolagen är så mycket mer effektiva?

• Gilla
Reactions: Gus

Tog ca 1 vecka innan jag fick SAS poängen så började fundera om någon hade tagit kortet i brevlådan. Ringde och pratade med kundtjänst och hon sa att det brukar vara lite fördröjning på mailen.

Borde inte vara så svårt att skicka ett mail direkt ansökan har blivit godkänd, så jag kommer ihåg processen när jag blev kund för ett år sedan.

Jag har inget minne av något mail eller annan kommunikation i samband med att jag skaffade Amex. Dock antog jag att ansökan var beviljad när kortet låg i brevlådan. :)

Konstigt och konstigt, vet inte det. Någon av Amex och Priority Pass måste väl råka vara den som är snabbast och i detta fall var det tydligen Priority Pass som "vann". Jag skulle tolka detta som att allt är som det ska och ditt platinumkort är under "tillverkning".

Japp, fick kortet idag. Jag undrar varför jag fick nytt "member since" år? Jag kommer nog ringa och fråga, men jag vill ju gärna behålla mitt member Since år. Mitt andra är ju extrakort, men jag har eget member since år på det.

Konstigt och konstigt, vet inte det. Någon av Amex och Priority Pass måste väl råka vara den som är snabbast och i detta fall var det tydligen Priority Pass som "vann". Jag skulle tolka detta som att allt är som det ska och ditt platinumkort är under "tillverkning".
Ja, alltså Amex måste väl meddela PP om att de godkänt mig. De kan ju enkelt bara meddela mig samtidigt. Det är ju automationer som sköter sånt.

Toppen