Senaste nytt

Fick inte min garanterade förmån på Strawberry

Jonas F

Medlem
Fr

Friends har rätt. Quality ska inte ge någon förmån alls. När jag bodde på The Mill påtalade de det. Fick inget, så feel lucky!
Det är inte vad som står på Nordic Choice hemsida i alla fall? Ska ingå på Quality men inte Comfort. Sen vad man kan använda den till kanske man kan debattera men i appen vid själva kupongen står det ju att den enbart gäller för restaurangnota.

125 kr/13 EUR i restaurangkupong
Som PLATINUM-medlem får du en digital restaurangkupong värd 125 kr eller 13 euro per natt när du bor på Clarion Hotel®, Quality Hotel™ och våra fristående hotell i Sverige, Norge, Danmark och Finland*.

Restaurangkupongen får du i vår app på ankomstdagen. Om du bor på ett hotell som inte finns i appen får du i stället en fysisk restaurangkupong.

* Gäller inte på Clarion Collection®, där kvällsmat ingår i rumspriset. Förmånen gäller inte heller på Comfort Hotel®.

AEE74C67-C868-416E-BB3F-025AD18D4965.jpeg
 
Last edited:

Berglund

Medlem
Så du menar att värdecheck endast gäller på Clarion och att Quality utöver Comfort är undantaget? Det gör förmånen betydligt mindre värdefull.
Comfort hotellen har ”alltid” varit undantagna. Där ska inte ges någon voucher.
Är prisskillnaden liten mellan Quality och Comfort har vouchern fällt avgörandet för min del vid en handfull tillfällen.
 

intuition

Medlem
Fr

Friends har rätt. Quality ska inte ge någon förmån alls. När jag bodde på The Mill påtalade de det. Fick inget, så feel lucky!
Aha, de måste ha gått ut med något direktiv.
I april kunde jag använda kupong mot mat-notan på the mill.

Jag har inte ens reflekterat över att quality inte har förmånen. Och märkligt att de delar ut kupong när den inte gäller. Såg att senaste versionen av appen hade förändrat kupongerna, men det skulle handla om att kupongen skulle synas redan innan check in.
 

intuition

Medlem
Nää, något är fel... Precis som tidigare krävs mat, medan på quality som har Petite X och tillåter ett urval mat/dryck.
Visst kan urval variera men ett quality kan inte neka kupongen för mat
Från T&C


"kan lösas in mot mat eller dryck i hotellrestaurangen (ej sprit eller tobak). För att nyttja kupongen för alkohol krävs samtidigt köp av mat. På Quality Hotel™ kan kupongen också användas till ett urval av mat och dryck från Petite X."
 

Sir Lemon

Medlem
Jag kovänder om principen jag hävdade, my bad. Läste comfort istf quality. Kvarstår gör dock att jag blev mästrad på The Mill, med angivet skäl, att jag inte hade rätt till några förmåner som medlem. Så någon form av ovisshet råder iaf i praktiken.
 

TravelToLive

Ny medlem
Bokade för ett par veckor sedan ett Superior King-rum på Malmö Live med förhoppningen att som Platinum få den garanterade uppgraderingen till nästa rumskategori som enligt hemsidan ska vara ett Deluxe-rum (vilket också fanns ledigt vid bokningen). När jag sedan kollade i appen efter ett par dagar blev jag glad då jag såg att det verkade ha fungerat då det nu stod Deluxe-rum på bokningen istället för Superior.

Nu när det snart är dags för vistelsen tittade jag i appen igen och till min besvikelse står det nu åter Superior på bokningen. Är det vanligt förekommande att man kan bli nedgraderad till sin ursprungsbokning igen efter att först ha blivit uppgraderad? Jag brukar kolla i appen efter bokning för att se att uppgradering sker, men det verkar visst som man behöver bevaka detta kontinuerligt även om man först blivit uppgraderad. Och nu finns inte heller några lediga Deluxe-rum att boka längre.
 

jonten

Medlem
Nej du skall inte bli nedgraderad efter uppgradering, någon har gjort en fuling och troligen hoppats att du inte skulle märka det. Ring till hotellet och fråga vad som skett, om de inte löser det så be om att bli uppringd av en supervisor. Troligen så inser de att de gjort bort sig. Om de inte fixar rummet så fråga hur de de kan tänka sig att kompensera dig.
 

TravelToLive

Ny medlem
Nej du skall inte bli nedgraderad efter uppgradering, någon har gjort en fuling och troligen hoppats att du inte skulle märka det. Ring till hotellet och fråga vad som skett, om de inte löser det så be om att bli uppringd av en supervisor. Troligen så inser de att de gjort bort sig. Om de inte fixar rummet så fråga hur de de kan tänka sig att kompensera dig.
Hotellet erkände att "något blivit fel". Tyvärr kunde de inte lösa Deluxe-rum under hela vistelsen, bara för sista natten. Fick en flaska cava samt ett fruktfat på rummet som kompensation.
 
Toppen