Fick inte Baspoäng utan Extrapoäng

stare

New member
Gjorde en flygning GOT - ZRH.

Med Swiss LX 1227, i Ekonomi, klass H.

Är EBG.

Gissade på några hundra baspoäng, men fick 800 Extrapoäng istället.

Någon som har en bra förklaring?

stare skrev:Gjorde en flygning GOT - ZRH.Med Swiss LX 1227, i Ekonomi, klass H.Är EBG.Gissade på några hundra baspoäng, men fick 800 Extrapoäng istället.Någon som har en bra förklaring?Klicka för att utvidga...

Bifoga bilder? Låter som något är knas.

stare skrev:Inte så mycket bilder att bifoga. Visste inte man kunde få extrapoäng...skumtKlicka för att utvidga...
Ta en skärmbild på din kontoaktivitet under din profil på https://www.sas.se/profile/.

Typ så här:

1677704330043-png.139942

Jag fick en gång 500 Extra poäng istället för Baspoäng efter jag vunnit en upgrade bid. Detta var efter ändringen i intjäningen ett år sedan.

SAS kundtjänst vägrade förstå mitt problem, så till slut struntade jag i det för det kvittade för min status. Men ändå störigt.

stare skrev:Gjorde en flygning GOT - ZRH.Med Swiss LX 1227, i Ekonomi, klass H.Är EBG.Gissade på några hundra baspoäng, men fick 800 Extrapoäng istället.Någon som har en bra förklaring?Klicka för att utvidga...

Verkar vara flera drabbade:

Nytt IT fel hos SAS, kolla era konton!

Jag ser att min senaste SAS flight endast krediterats med extrapoäng. Givetvis fel för en Pro+ biljett hos SAS Main. Kolla era konton så Ni inte missar några statuspoäng. Kan vara någon felinställning i SAS system efter månader av 2x kanske?

www.businessclass.com

Back