Senaste nytt

Felregistrerade poäng?

Vilhelmsson

Ny medlem
Hej.
Flög nyligen med Turkish Airlines, CPH-IST-AMM.
Baspoäng som jag fått in är 325+200. Fine, 25% av antal miles.
Men nu när jag tittar på mina boardingkort så står det Class Y, vilket enligt poängtabellen skulle ge mig rätt till 100% av de 2000miles jag flög.

Är det SAS som har gjort fel här och kan jag på något sett korrigera detta? Eller får jag helt enkelt leva med den ynka 525 poängen som jag fått?
Någon annan som varit med om samma problem?
 

mha321

Medlem
Det mest troliga är att Y är kabin klassen och inte bokningsklassen. Y brukar vara en väldigt dyr economy biljett, ofta dyrare än de flesta business biljetter. Betalade du så mycket att det är troligt?
 

palmen

Moderator
Hej.
Flög nyligen med Turkish Airlines, CPH-IST-AMM.
Baspoäng som jag fått in är 325+200. Fine, 25% av antal miles.
Men nu när jag tittar på mina boardingkort så står det Class Y, vilket enligt poängtabellen skulle ge mig rätt till 100% av de 2000miles jag flög.

Är det SAS som har gjort fel här och kan jag på något sett korrigera detta? Eller får jag helt enkelt leva med den ynka 525 poängen som jag fått?
Någon annan som varit med om samma problem?
Y är mest troligt kabinklass ekonomi och inte din bokningsklass i ekonomi.
Ofta skrivs bara kabinklass ut och inte bokningsklass.

Y=Ekonomi
C=Business
F=First

Det är det vanliga, sas kallar dock ekonomi för M och plus för Y. Vissa bolag kallat Business för J.
 

Vilhelmsson

Ny medlem
Det mest troliga är att Y är kabin klassen och inte bokningsklassen. Y brukar vara en väldigt dyr economy biljett, ofta dyrare än de flesta business biljetter. Betalade du så mycket att det är troligt?
Jobbresa, så jag betalade inget. Kan inte hitta någon annan information om bokningsklass på boardingkortet än just Y.
Annars skulle det vara L, V, Q eller T som ger 25%, men inga av dessa finns med på boardingkortet.
 

Jonas C

Medlem
Jobbresa, så jag betalade inget. Kan inte hitta någon annan information om bokningsklass på boardingkortet än just Y.
Annars skulle det vara L, V, Q eller T som ger 25%, men inga av dessa finns med på boardingkortet.
Turkish skriver inte ut bokningsklassen på boardingkortet, men om du har kvar din bokningsbekräftelse så brukar det stå där.
 
Toppen