Senaste nytt

Felaktiga poäng efter plusgrade

ptotheg

Medlem
Min resa EWR-ARN genererade bara 1600 poäng och inte 4000 enl ny bokningsklass. Uppgraderades via plusgrade bud. Kontot reggat på nya biljetten.

SAS kundtjänst sa åt mig att retro-claima med nya klassen men får då felmeddelande att jag redan har poäng för flighten, det har jag ju - men fel poäng.

Hur bär jag mig åt?
 

varva77

Medlem
Har de gått ut med att man inte skall få poäng vid poänguppgradering? Extrapoängen skall ju tas bort vid Plusgrade med poäng. Jag har inte sett något men skulle inte förvåna mig om de införde det utan att gå ut med information, alternativt om det är någon kommunikationsmiss sinsemellan... ligg på och förklara situationen. Tillslut så bör du komma till någon som begriper, är ju inget snack om att du skall ha mer poäng...
 

Tonton

Medlem
Enligt SAS T&C så ska du få poäng för nya klassen.

https://www.sas.se/content/dam/sas/pdfs/fly-with-us/plusgrade-tc-en.pdf

Har de gått ut med att man inte skall få poäng vid poänguppgradering? Extrapoängen skall ju tas bort vid Plusgrade med poäng. Jag har inte sett något men skulle inte förvåna mig om de införde det utan att gå ut med information, alternativt om det är någon kommunikationsmiss sinsemellan... ligg på och förklara situationen. Tillslut så bör du komma till någon som begriper, är ju inget snack om att du skall ha mer poäng...

Nej, de har sagt det på EBD-träffen, men ingenting officiellt kommunicerat. T&C har inte blivit uppdaterade sedan Augusti 2018.

Ska man hårdra det så betyder det egentligen ingenting om vad de sa på EBD-träffen - med tanke på hur de har agerat tidigare med informationen de meddelat under dessa träffar.
 

ptotheg

Medlem
Men detta måste manuellt hanteras gissar jag då systemet redan anser att jag har poäng för flighten och då funkar ej retro claim.
 
Toppen