Senaste nytt

Felaktig kreditering av poäng till annat program - går det att fixa?

Jag har prövat med SAS igen och enligt T&C går det inte.
Vet inte vad mer jag skulle kunnat göra. Tog bort mitt EB nummer, lade in M&M nummer och pratade med 4 olika personer för att säkerställa att det inte skulle bli fel……….

Högst troligt ja.
Börjar man lägga in olika program än vad man avser kreditera till är vattnet väldigt djupt.
Lufthansa kan inte ta bort krediteringen till Eurobonus, SAS lär inte vilja ta bort den för att du ska kunna kreditera till en konkurrent när du resan fått förmåner kopplats till Eurobonus.

Högst troligt är detta en läxa att lära.

Jag börjar fundera på om detta är by design egentligen.

Låt säga du bokar på SAS, väljer säte gratis, sen ändrar program till Miles and More.

Du har då utnyttjat förmåner på SAS och det blir låst för användaren att ändra program även om det ser ut som att det går.

Det du skulle ha gjort är att du inte skulle lagt in ditt Eurobonusnummer i den bokningen från första början. Lätt att säga nu, men det enda som är idiotsäkert.

Och att inte vara inloggad på den site som du bokar på (om det inte råkar vara till det program du önskar kreditera poängen).

Hos exempelvis Finnair och British Airways verkar det lätt kunna bli strul om man önskar kreditera till något annat program då bokningen på något magiskt verkar få medlemsnumret från siten där du gör bokningen i inloggat läge. OBS! Ej egenupplevt då jag har löst detta genom att inte vara medlem i program dit jag inte vill ha några poäng.

Toppen