Senaste nytt

Fel namn på resbokning hos SuperSaver - Kan det ändras?

Messieh

Medlem
Jag har nyligen bokat biljett till Thailand via SuperSaver, för att jag och manen åker olika datum då råkade jag illa att ange mitt namn på hans biljett.
Försökte ringa för att ta tag på kundservice men utan resultat. Biljettet täckte inte ngt speciell service och det är bara Economy Class. Går att byta namn och kostnad?
 

andreas

Medlem
Jag har nyligen bokat biljett till Thailand via SuperSaver, för att jag och manen åker olika datum då råkade jag illa att ange mitt namn på hans biljett.
Försökte ringa för att ta tag på kundservice men utan resultat. Biljettet täckte inte ngt speciell service och det är bara Economy Class. Går att byta namn och kostnad?

Det tog mig en snabb googling för att se vad SuperSaver säger om detta;

Kan jag byta namn på min biljett?
Nej. Det går vanligtvis inte att byta namn på flygbiljetten, men kontakta oss så kan vi undersöka vad som gäller för just din biljett.

Enligt de flesta flygbolags regler kan du inte byta eller korrigera namn. När det är fler än ett flygbolag i bokningen kan det dessutom tillkomma tekniska problem med en eventuell ändring. Vi betonar därför vikten av att skriva korrekt namn så som det är skrivet i passet redan vid bokningstillfället.

Vad gäller hotell kan det vara möjligt att ändra namn. Vi ber dig därför kontakta hotell-leverantören för att undersöka detta närmare och vad det kostar om det är möjligt att göra en ändring.

Vid hyrbilsbokning ber vi dig att kontakta vår samarbetspartner rentalcars.com.

Mitt förslag är att du tar kontakt med kundtjänst på Facebook
 

Mr Basic

Medlem
Jag har nyligen bokat biljett till Thailand via SuperSaver, för att jag och manen åker olika datum då råkade jag illa att ange mitt namn på hans biljett.
Försökte ringa för att ta tag på kundservice men utan resultat. Biljettet täckte inte ngt speciell service och det är bara Economy Class. Går att byta namn och kostnad?
Återkoppla gärna hur det slutade/löste sig. :rolleyes:
 
Toppen