Senaste nytt

Fel med Eurobonus status?

Hej!
Har haft Eurobonus diamant en lång tid men tyvärr så tappade jag statusen för dryga 6månader sedan. Men det verkar som att systemet "buggar" och min diamantstatus ligger kvar i mina bokningar och på sidan.

Är det någon annan som har sett samma "bugg"?
 

Canadien

Medlem
Hej!
Har haft Eurobonus diamant en lång tid men tyvärr så tappade jag statusen för dryga 6månader sedan. Men det verkar som att systemet "buggar" och min diamantstatus ligger kvar i mina bokningar och på sidan.

Är det någon annan som har sett samma "bugg"?
i bokningar ligger status alltid kvar tills att du ändrar den manuellt. Samma ifall man går uppåt från t ex Silver till Guld. Man måste då in och ändra EBS-till-EBG. I ditt fall bör du gå in och justera till EBG ifall du inte vill fara med osanning. Vet inte hur det ser ut ombord t ex om du vill ha gratis dryck, manifestet med passagerare bör ju rimligen ha korrekt status och inte den man lade in vid bokningstillfället.
 
i bokningar ligger status alltid kvar tills att du ändrar den manuellt. Samma ifall man går uppåt från t ex Silver till Guld. Man måste då in och ändra EBS-till-EBG. I ditt fall bör du gå in och justera till EBG ifall du inte vill fara med osanning. Vet inte hur det ser ut ombord t ex om du vill ha gratis dryck, manifestet med passagerare bör ju rimligen ha korrekt status och inte den man lade in vid bokningstillfället.
Tror jag formulerade mig lite dåligt.

Jag har haft diamantstatus i ett drygt halvår trots att jag flög drygt 50 flygningar året innan. Statusen försvann aldrig, vilket har gjort att både på SAS hemsida har jag haft tillgång till diamantsidan, jag har kunnat göra nya flygbokningar och CC har då gett mig igenkänning för min status.
Jag är jäkligt nöjd och har egentligen inget att klaga på. Men man blir ju fundersam! Hah..
 

Abbs

Medlem
Tror jag formulerade mig lite dåligt.

Jag har haft diamantstatus i ett drygt halvår trots att jag flög drygt 50 flygningar året innan. Statusen försvann aldrig, vilket har gjort att både på SAS hemsida har jag haft tillgång till diamantsidan, jag har kunnat göra nya flygbokningar och CC har då gett mig igenkänning för min status.
Jag är jäkligt nöjd och har egentligen inget att klaga på. Men man blir ju fundersam! Hah..
Det är inte så att du kvalificerade på poäng? :p
 

Delayed

Medlem
I ditt fall bör du gå in och justera till EBG ifall du inte vill fara med osanning.
Lite väl starka ord kan jag tycka. Det är väl upp till SAS att se till att deras system har korrekt information registrerad och inget som den enskilde resenären ska behöva bry sig om. Utanför detta "nördforum" kan jag tänka att många inte ens skulle först vad som avsågs med "gå in och justera till EBG".
 

Meazza

Medlem
Tror jag formulerade mig lite dåligt.

Jag har haft diamantstatus i ett drygt halvår trots att jag flög drygt 50 flygningar året innan. Statusen försvann aldrig, vilket har gjort att både på SAS hemsida har jag haft tillgång till diamantsidan, jag har kunnat göra nya flygbokningar och CC har då gett mig igenkänning för min status.
Jag är jäkligt nöjd och har egentligen inget att klaga på. Men man blir ju fundersam! Hah..
Statusen gäller ju även nästkommande period. Är det inte det som sker då?
 
Statusen gäller ju även nästkommande period. Är det inte det som sker då?
Nej, inte så. Utan jag skulle bli nedflyttad till guld!
Men när dagen D kom tills idag har jag varit kvar som diamant!

Tänker att de skulle vara någon "Bugg" som ligger kvar till årsskiftet. Men verkar osannolikt.
 
Toppen