Korrekt - ingen FastTrack för SAS. Det var en primär kö till security på D-piren (oh, parkeringsgarageflyplatsterminalen... *nostalgi*). Men det fanns en separat kö för special needs som jag lyckades smita in genom med familj vid några tillfällen.
A-gates hade ju alla fast track tack vare det superoptimerade flödet av passagerare, från avfärd från stadskärnan, till passagerare ombord sittandes på sin plats med drink i hand. Well... en gång i tiden lär det ju varit så. Fast Tegel har ju haft sina stunder även i modern tid. Har upplevt detta "flow" själv vid enstaka tillfällen.
Jag gick på fast tack på D flera gånger. Stod det "C" på boardingkortet blev man insläppt i kön vid sidan. Om det var rätt eller inte vet jag faktiskt inte.
Jag gick på fast tack på D flera gånger. Stod det "C" på boardingkortet blev man insläppt i kön vid sidan. Om det var rätt eller inte vet jag faktiskt inte.
Jag har minne av ren fast track i D som @fcx nämner, samt en "halv-fasttrack" i Tegel terminal C, första/västra ingången sedan till höger om vanliga kön. "halv" för att den bara innebar att man släpptes in direkt till den riktiga kön...som för övrigt hade samma dumma konfiguration som den jag såg på BER, dvs man går in vinkelrätt mot kontrollerna och så är det tänkt att passagerarna ska dela upp sig själva på ett förnuftigt sätt. En fin tanke
Lite tragiskt är att Berlin till slut verkligen fick en toppmodern och strukturerad security, som dock bara var igång nåt år eller två innan pandemin slog till - den centrala på gamla Schönefeld för resenärer med enbart handbagage.
Haha...D var visserligen (också) sunkig, men tämligen väl fungerande då den aldrig var särskilt högt belastad. Jag blev till och med uppmanad av incheckningsdisken att gå till höger (fast tracken) både av SAS vid Plus och AF/KL med FB Gold.
Allra värst var Tegel på terminal C i rusningstider, fullständigt galet...paniken hos affärsresenärer när de insåg att de troligen skulle missa sitt flyg trots en timme till avgång utan incheckat bagage!