Senaste nytt

Förvara handbagage under Gröna Lund-konsert?

Jag ska på konsert på Gröna Lund och jag åker dit direkt från Arlanda. Det finns inte tid till att åka hem till min kompis i Älvsjö, som jag ska bo hos, och lämna bagaget där. Kan någon tipsa mig om var jag kan förvara en normalstor handbagageväska under en fredagskväll?

Jag ska på konsert på Gröna Lund och jag åker dit direkt från Arlanda. Det finns inte tid till att åka hem till min kompis i Älvsjö, som jag ska bo hos, och lämna bagaget där. Kan någon tipsa mig om var jag kan förvara en normalstor handbagageväska under en fredagskväll?

I vart fall cityterminalen och t-centralen har bagageförvaring. Jag tror det finns förvaringsboxar vid huvudentren (jag tror det finns vid de andra också men det vet jag inte) till Gröna lund som är ganska billigt (30kr?) men jag vet inte hur många det finns.

På nedre plan på Stockholm C finns det hundratals förvaringsboxar i olika storlekar där du kan lägga in väskan. Jag hade inte rekommenderat att chansa på att det finns ledigt på Gröna Lund en konsertkväll! Flera konserter i år har blivit helt fulla så att de stängt entrén i förtid. Det kan bli mycket folk och folk är där tidigt. Då går förvaringsboxarna åt fort! På Centralen finns det väldigt många boxar, de lär inte gå åt allihopa. Där rör det sig på ett annat sätt, på Gröna Lund är alla där för samma sak.

Säger precis som Berglund. Ska du på konsert på Grönan så kom i väldigt god tid då det väldigt snabbt blir fullt och de stänger entréerna.

Det finns skåp för förvaring innanför entrén (ingången vid veteranbilarna), sen huruvida det finns några lediga när du kommer och om det rymmer ditt handbagage låter jag vara osagt. Jag har dock nyttjat det någon gång, kolla att det finns kvar. Har du någon högre Scandicstatus kanske du kan snacka dig in där och fråga om du får ställa väskan en stund som långskott (Djurgården | Scandic hotell som ligger nära.

Toppen