Skriver utifrån att det är er första resa i Bus så ett par avväganden;
- Har för mig att det är tidig avresa till EWR så fundera på om det kan vara värt med en övernattning på ARN. Dels så är ni på plats och kan koppla av och dels kanske ni får en eller annan timme ytterligare i sömn (och därmed mindre behov av sömn på flyg).
- Som andra sagt; Njut för all del av något lite i loungen för all del men se till att spara lite till flyget också, allt utifrån hur mycket ni brukar äta
- Det kan vara en upplevelse att vara först på planet också. Det ger också möjlighet till lite tid att prata med Cabin Crew att det är er första resa i Bus, samt ”settla in” i era platser. Överlag, de flesta CC uppskattar att man är trevlig och frågar försiktigt om det man önskar än att ”bossa” med dem.
- vid champagne brukar jag fråga om det är ok även med ett glas apelsinjuice också. Väldigt gott tycker jag, särskilt på morgonen.
- tacka inte nej till de varma nötterna (för det är en upplevelse att få nötterna varma) men om ni är mer en chips-person brukar man kunna fråga snällt om det också.
- studera menyn i god tid innan så att ni är redo när CC kommer och välj det som ni brukar tycka om.
- man får beställa fördrink (champagne rek) och vin till huvudrätten samtidigt så var inte blyg att fråga om det. Bra att fråga om vatten och spara vattenflaskan till senare under flyget alt ta med när ni landar (brukar göra sistnämda när vi åkt till varma destinationer med varma ankomsthallar).
- besök ”buffen” under mitten av resan. Brukar finnas choklad, gott o blandat, nötter, öl, vatten o vin. Champagne på förfrågan, likaså nudlar om ni blir hungriga. Istället för vanliga kaffet tycket jag en cappuccino är gott, som också beställs.
- Försök att nyttja någon timme till sovläge, lyx med lieflat med madrass och skönt täcke på över 10.000m höjd

- när ni landat, nyttja förmånen att få stiga av bland de första och bege er direkt till immigration. Kan skilja många tråkiga vänteminuter.
- note om platser - lite olika smak om man vill sitta i mitten ihop eller sitta på eget säte (A el F) bakom varandra, eftersom det är första gången i bus kan tre egna fönster upplevas extra lyxigt. Skulle säga att rad 8 inte är optimalt på nattflyg då närheten till galley oftast uppfattas som störande. Jämna rader har A och F sits närmast fönstret och således mer privata än ojämna rader.
- framför allt - njut!!