Senaste nytt

Förslag på Hotell och sevärdheter för layover i Singapore

Combo

Medlem
Vi (2 vuxna + en 18 månaders) kommer i januari ha en längre layover i Singapore. Vi landar under eftermiddagen och flyger vidare först kl. 9.00 dagen efter.

Jag har aldrig varit i där och vet ärligt talat inte så mycket om Singapore. (Singapore Airlines däremot har jag bättre koll på :), SQ308 SIN-LHR är det som väntar dagen efter).

Så jag tar gärna emot förslag på hotell och saker man måste göra i Singapore när man är där för första gången(iofs bara en snabbvisit).

Vår hotellbudget ligger inte på 4000-5000kr som tidigare trådar om hotell i Singapore handlat om, jag hade gärna kommit undan med hälften, om det går! Det bhöver inte vara något flådigt hotell, snyggt och rent och en bra säng räcker gott, jag lägger hellre pengarna på aktiviteter och restauranger. Läget däremot är viktigare denna gång, så något som man snabbt kan ta sig ToR från flygplatsen samt relativt nära restauranger och sevärdheter.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Ricci

Medlem
Jag brukar använda Crowne Plaza som ligger vid T3 på flygplatsen och som har tunnelbanan direkt in till city.
Dock är det renoveringsarbete på hotellet tills slutet av november i år.
 

Fredrik

Medlem
Det var 5 år sen men jag har bott på Ibis Bencoolen som var väldigt bra för att vara ett Ibis och låg nära en tunnelbanestation och även rätt centralt.

De bästa lägena kommer vara dyra så du får göra avkall på det. För en förstagångsbesökare är det förmodligen området runt Marina Bay och också längs med floden upp mot Clarke Quay som gäller för turism.
 

airac

Medlem
Taxi är relativt billigt i Singapore. Barn får åka utan barnstol i 'vanliga' taxi bilar, det gäller ej Grab/Uber/osv. Vi har gjort det på kortare sträckor när tjejen var 13 månader, annars får man vänta på en bil med barnstol.

Om du inte försöker förflytta dig under rusningen, så tar det max 30 minuter från flygplatsen till stan eller omvänd. Alternativt välj prisvärd hotell längs tunnelbanan mot flygplatsen.

M Social bör passa budgeten och har varit bra när vi har bott där, dock senast alldeles i början på pandemin. Fin promenad längs floden, hyfsad centralt för utflykter, Great World mall ligger en kort promenad bort med restauranger/affärer och är lite mer lokalt än Orchard Road.

Skulle dock som Ricci föreslog, själv välja hotell närmare flygplatsen med så pass tidig avgång.
 

Combo

Medlem
Idel bra förslag(som väntat), tack så mycket för det:) och hotell vid flygplatsen hade jag inte ens tänkt på. Trots att Plaza var dyrare, så lutar det nu åt det, ska bara sätta mig in i hur tunnelbanan går, men misstänker att det blir att väldigt smidigt alternativ.
 

Gus

Medlem
Är i en liknande situation som @Combo . Har 1 natt vid transit i Singapore i februari, 2 vuxna och 2 barn under 12 år. Vi kommer inte spendera mycket tid på hotellet då vi ska utforska staden med en vän som bor där.

Bor gärna på Hilton (Garden Inn) men det står på deras family policy att 1 barn bor gratis i "existing bedding, maximum one (1) child". Söker jag på 2 vuxna och 2 barn så står det "exceeds max occupancy". Någon som känner till ett hotell där man kan bo 2 barn i föräldrars säng?
 
Toppen