Senaste nytt

Förslag på Hotell Dubai

Bridgeman

Medlem
Funderar på att bjuda med frun till Dubai fira 60års dag i september. Vilket hotell/plats? Har tittat på Waldorf Astoria Ras Al Khaimah. Någon som har bott där? Har Guld status på Hilton så det skulle passa bra med ett Hilton. Men är absolut öppen för andra Hotell och platser i Dubai.

Pris bild ungefär ca 2000-3000 natten.
 

rvarttinen

Medlem
Trevligt med en resa till Dubai i september! Det finns många hotell i de flesta prisklasser i Dubai. Det har diskuterats tidigare här på BC, förhoppningsvis kan det vara till lite hjälp innan fler svarar i denna tråd; http://www.businessclass.se/forum/threads/tips-på-bra-hotell-i-dubai.3442/
... särskilt de nyare inläggen kan vara informativa om situtationen i dagsläget.

Själv skulle jag rekommedera några nätter på Al Maha, häftigt ställe! Dock, då hamnar du då lite utanför din budget, men det ingår så mycket mer ...
Dubai - vad vill ni se i reserapport? | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Men, forumet har många kunniga medlemmar så det kommer säkert fler tips inom kort och säkerligen från de som nyligen besökt staden ... :)
 

Bridgeman

Medlem
Trevligt med en resa till Dubai i september! Det finns många hotell i de flesta prisklasser i Dubai. Det har diskuterats tidigare här på BC, förhoppningsvis kan det vara till lite hjälp innan fler svarar i denna tråd; http://www.businessclass.se/forum/threads/tips-på-bra-hotell-i-dubai.3442/
... särskilt de nyare inläggen kan vara informativa om situtationen i dagsläget.

Själv skulle jag rekommedera några nätter på Al Maha, häftigt ställe! Dock, då hamnar du då lite utanför din budget, men det ingår så mycket mer ...
Dubai - vad vill ni se i reserapport? | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Men, forumet har många kunniga medlemmar så det kommer säkert fler tips inom kort och säkerligen från de som nyligen besökt staden ... :)

Tackar för länkarna.. Nu blir det att läsa.. Tack återigen
 

ulagun

Medlem
Varit ett antal gånger i Emiraten under senhöst då det visat sig vara bästa alternativ för sol/bad (shopping) utan behöva resa alltför långt/länge och slippa Kanarieöarna.
Du nämnde lite om "plats" så här några högst personliga synpunkter utöver Dubai.

Dubai är fascinerade på sitt sätt. bott på allt från billiga men riktigt bra Hilton Garden till lyxvarianter där vi blivit uppgraderad 70 kvm strandnära lägenhet i två våningar. Dock när man åkt runt antal gånger och beskådat allt överdåd och tröttnat på enorma shoppingcentra samt inte minst långa avstånd så är vi mättade.
Vårt favoritställe är Hilton Abu Dhabi, (Ska dit slutet november igen) Perfekt läge vid cornichen och shopping samt härligt poolområde och privat strand. Man bör dock se till att få excecutive floor med tanke på fika mm. Finner Abu Dhabi avsevärt mindre stressigt än Dubai, ändå mycket att se/göra. T.ex. vackraste moske´n vi någonsin upplevt. Ferrariland m.m på Yas Island. 60-årsdag, varför inte kosta på hustrun några nätter på Emirates Palace. Oförglömlig lyxupplevelse. men smakar det så kostar det.
Ras al Khaimah bott på Doubletree samt på resorten där vi blev uppgraderade till egen villa med butler.Inget ställe vi återvänder till. Anser de nu förbyggt sig längs den konstgjorda bukten och staden är verkligen inget att skriva hem om.
Hilton Al Ain en klar besvikelse på alla sätt för vår del.
Hilton Sharjah är till för softdrinkälskare och om man gillar att solbada med kläderna på. Strängt konservativt. Dock värt kort besök på museerna.
Tyvärr har Hilton gjort sig av med hotellet i Fujairah. Litet prisvärt mysigt ställe. Finns dock andra hotellkedjor i närheten.
Slutligen Salalah Oman. Swiss till Muscat och moderna Oman Air ner till Salalah. 5.000 HH poäng per natt. Kan det bli billigare? Man bör dock boka till all-inclusive paketet. Tyvärr hade hotellet "gått ned sig" när vi var där i höstas. Lite för mycket skräniga "öststatscharterturister" som utnyttjade all-inclusiven till det yttersta. Avsluta med några dagar i Muscat. Crowne Plaza eller Intercontinental rekommenderas.
 

FFlash

Medlem
Hej
Önskar lite tips angående kommande tjänstresa där jag tänker spendera en extra natt ur egen ficka och besöka staden en extra dag.
Jag vill bo på IHG eller Hilton pga diversa promos och undrar vilket hotell välja, det finns en massa.
Var: nånstans mellan Flygplatsen och Palm Jumeirah ungefär
Prisklass: billigt gärna (jag kan se billiga finns) men jag kan ta över 100€ om det finns bra extra lyx för slanten i ett visst hotell
Lyxklass: nöjer mig även på HIX eller Hampton, även om helst inte för det verkar finnas bättre brands för nästan samma pris. WA skulle bli för dyrt men finns det ”hemliga sweet spots” för 150€ så kan jag gå på det.

Tack så mycket igen BC :)
 

Renato

Medlem
hoppas vi
Hej Jag sitter mellan 2 hotell i Dubai har ej bott där så uppskattar tips eller vad ni tycker allmänt.
Jag reser med fru, svägerska och barn. Känns som att det är ganska solklart att jag väljer Waldorf Astoria,med poäng dock
har jag bara 90k poäng så blir nog att köpa

Dock så fanns det inte rum med tillgång till Lounge Access på Waldorf

Hotell 1,
Waldorf Astoria Dubai International Financial Centre,
Pris: 4486 per natt.
16,424 AED - 38933 SEK
Two Queen Beds Premier Room
Pay with Points: 340,000 per night

(Dock kan man köpa standard rum för 80.000 poäng p/p som heter King Deluxe Room )
Stay Longer and Save

No cancellations. Pay now.

Plus 10.00% service charge per stay




Hotell 2
Conrad Dubai
Pris: 2762 per natt.
Pris: 10168 AED = 24103 SEK
Two Double Bed Executive Room - Lounge Access Connecting Room
Pay with Points: 158,000 per night

Stay Longer and Save
No cancellations. Pay now.
Plus 10.00% service charge per stay


Om man väljer poäng för standard rum så kostar det 70.000




tack =)
 

TP12

Medlem
hoppas vi
Hej Jag sitter mellan 2 hotell i Dubai har ej bott där så uppskattar tips eller vad ni tycker allmänt.
Jag reser med fru, svägerska och barn. Känns som att det är ganska solklart att jag väljer Waldorf Astoria,med poäng dock
har jag bara 90k poäng så blir nog att köpa

Dock så fanns det inte rum med tillgång till Lounge Access på Waldorf

Hotell 1,
Waldorf Astoria Dubai International Financial Centre,
Pris: 4486 per natt.
16,424 AED - 38933 SEK
Two Queen Beds Premier Room
Pay with Points: 340,000 per night

(Dock kan man köpa standard rum för 80.000 poäng p/p som heter King Deluxe Room )
Stay Longer and Save

No cancellations. Pay now.

Plus 10.00% service charge per stay




Hotell 2
Conrad Dubai
Pris: 2762 per natt.
Pris: 10168 AED = 24103 SEK
Two Double Bed Executive Room - Lounge Access Connecting Room
Pay with Points: 158,000 per night

Stay Longer and Save
No cancellations. Pay now.
Plus 10.00% service charge per stay


Om man väljer poäng för standard rum så kostar det 70.000




tack =)

Kolla och läs i denna tråden så hittar du mer: Tips på bra hotell i Dubai | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor

Kort kommentar: Waldorf har ingen lounge. Conrad har rätt mycket bättre poolområde.
 
Toppen