Senaste nytt

Försening med Turkish Airlines

andreijas

Medlem
Hej

För ett par veckor sedan åkte jag och frugan till Maldiverna med Turkish.

Vi kom iväg ok till Istanbul och hade några timmar att vänta där innan vi skulle åka vidare till MLE. När vi skulle bege oss till gaten och jag förhörde mig om vilket nr det var så fick vi informationen att flighten är försenad 6h.
Vi fick en av de fyra "sviterna" i loungen och gick o la oss... bra att det gick att lösa så för oss, men vi fick lite förtur då hon är gravid. annars var det fler av resenärerna som var ute efter de rummen.

All flygning vi gjorde med Turkish därefter var rent utsagt skit. Hörlursurtag som inte funkade, oätlig mat(special meals, glutenfritt, som vi båda hade brukar inte vara bra, men detta var exeptionellt dåligt...), inga filtar - välidgt kallt på planet och de säger att det inte finns några filtar, efter att jag tjatat tre gånger masar sig en av kabinpersonalen sig fram i business och hämtar ett täcke... men då var det bara några timmar kvar av flighten och vi hade redan frusigt i många timmar.

Jag har knackat runt på Turkish hemsida och letat rätt ställe att börja processen med claim.
Någon som vet vart jag kan vänta mig?
Någon som vet vad som kan vara rimligt i ersättningsväg?

Biljetten var en billig ekonomi biljett köpt genom expedia.se

vh Andreas
 

Smuffe

Medlem
Trist och förjävligt men tyvärr har jag inget bra svar att ge dig.
Börja med att kontakta Arlandakontoret under deras öppettider så får du svar från Turkish svenska representant. Telefonnummer och emailadress finns på hemsidan.

Troligtvis kommer du inte få någon större ersättning men ligg på så kanske de kan gå med på något litet. Det vet bättre de andra medlemmarna här.
Lyska till!
 
Toppen