Senaste nytt

Försöker hjälpa min emigrerade mor (RSA)

lordlingon

Ny medlem
Hej vänner,

Har länge suttit och smygläst på detta forum och fascinerats av kunskapen folk här besitter samt hur lite jag egentligen kan inom ämnet.

Men skam den som ger sig, ber redan nu på förhand om ursäkt för att jag ställer frågor som säkert redan besvarats men är som sagt helt färsk inom detta med att samla flightmiles och tiermiles men har efter många långa flighter fått upp ett maniskt sug.

Situationen för mig och min familj (Mor,jag syster) ser ut som så att min mamma valt att emigrera till Sydafrika därav går dem flesta av våra resor dit via emirates till durban.

I nuläget är Mor silvermember och har inte utnyttjat en enda av sina intjänade flightmiles men frågan som jag vill ställa är väl om Emirates är rätt bolag för oss som familj med ungefär 1 resa per månad till RSA och kanske 1 inom europeisk resa. Min söta mamma försöker vi se till att hon oftast åker i business då hon börjar bli till åren.

Finns det något spec privatakredikort vi familje medlemmar bör koppla för att påbörja jakten på flightmiles samt jag som företagare, eller andra kluriga tips hur vi bör disponera våra intjänade flightmiles.

Som sagt vänner är helt och hållet färsk på detta fält och har all respekt om moderatorer hänskjuter mig till kanske mer lämplig tråd, men har som sagt sökt svar och försökt bilda mig en uppfattning utan framgång.

Må bäst

bästa hälsningar Petter

Vad är viktigast för er, restid, komfort, pris osv?

Stockholm-Durban ni vill flyga?

Toppen