Med tanke på den pågående Avis-kampanjen ser året ut att bli fullt av hyrbilsbokningar och därmed finns också en ökad risk för skador på hyrbilen. För att slippa drabbas av onödiga kostnader pga skador vid dessa hyror är en försäkring med självriskeliminering ett bra alternativ. Kortförsäkringar har diskuterats i en annan tråd, men de gäller oftast bara vid resa. tänkte därför starta en tråd för övriga försäkringslösningar som täcker hyror på hemmaplan och som kan vara ett billigare alternativ till hyrbilsföretagets, ofta väldigt dyra, försäkring. Om det redan finns en tråd får moderator gärna flytta detta inlägg.
Jag ska själv kolla lite på några alternativ och jämföra priser/villkor. Presenterar mina slutsatser därefter. Ni som har erfarenheter, särskilt från skadereglering med något av dessa bolag får gärna fylla på med det. Eller andra tips
.
Jag ska själv kolla lite på några alternativ och jämföra priser/villkor. Presenterar mina slutsatser därefter. Ni som har erfarenheter, särskilt från skadereglering med något av dessa bolag får gärna fylla på med det. Eller andra tips