Senaste nytt

Förinsättning SAS AmEx Premium

chazzie

Medlem
Har kikat lite, men hittar inget sktuellt kring detta, fråganr kort, kan jag skjuta in säg 50.000 över kreditgränsen för att kunna genomföra ett köp som är över min kreditgräns på SAS AmEx? Känner inte att det för en enstaka transaktion finns anledning att söka om en högre kreditgräns.

Temporär höjning var inte möjlig enligt AmEx, däremot en permanent höjning gick bra, som går att sänka om några månader om man vill, men har haft krediten orörd sen -21 så det var väl inga större problem att höja med 50k, dock aldrig varit nära den tidigare gränsen, men men :)

All is well och ett antal C-biljetter skall bokas inom kort :)

Temporär höjning var inte möjlig enligt AmEx, däremot en permanent höjning gick bra, som går att sänka om några månader om man vill, men har haft krediten orörd sen -21 så det var väl inga större problem att höja med 50k, dock aldrig varit nära den tidigare gränsen, men men :)

All is well och ett antal C-biljetter skall bokas inom kort :)
En varning bara, när jag sänkte limiten förra året så sade Amex att jag inte kommer kunna höja den igen på 6/12 månader (kommer inte ihåg vilket). Vet inte om det alltid är så, men bara så du är medveten!

En varning bara, när jag sänkte limiten förra året så sade Amex att jag inte kommer kunna höja den igen på 6/12 månader (kommer inte ihåg vilket). Vet inte om det alltid är så, men bara så du är medveten!
Tack för infon! De nämnde att det inte går att höja igen inom 6 mån, men det gäller kanske även sänkning då, får se hur jag gör, möjligen säger jag upp kreditkortet jag har via min ordinarie bank istället då jag aldrig använder det.

Toppen