Senaste nytt

Förbjudet att snusa på inrikesflyg i usa

flum

Medlem
På min inrikesresa i usa idag blev jag uppmanad att det var förbjudet att bruka någon form av tobak ombord, inklusive ”chewing tobacco”, så jag blev ombedd att låta bli snuset. Någon som varit med om det förrut?
 
  • Gilla
Reactions: JNH

Canadien

Medlem
På min inrikesresa i usa idag blev jag uppmanad att det var förbjudet att bruka någon form av tobak ombord, inklusive ”chewing tobacco”, så jag blev ombedd att låta bli snuset. Någon som varit med om det förrut?

Gäller att vara diskret. Det är ju inte tuggtobak som man spottar och fräser likt basebollspelarna
 

LAU23

Medlem
På min inrikesresa i usa idag blev jag uppmanad att det var förbjudet att bruka någon form av tobak ombord, inklusive ”chewing tobacco”, så jag blev ombedd att låta bli snuset. Någon som varit med om det förrut?

Minns inte men det va en flygning Till/Från/Inrikes USA ca 10 år sen.
Hade snusdosan på bordsbrickan och tog en snus, flygvärdinnan som gick förbi försökte sträcka sig efter snusdosan och ta den, lyckades dock inte utan jag han dra undan den. Sen gick hon kan inte minnas att hon sa något mer om det. Insåg väll sig besegrad. Idag hade jag nog bara försökt va diskretare utan att diskutera med henne om det.
 

ptotheg

Medlem
Flög med Delta från Miami via Atlanta till New York nyligen och det var inget som påpekades. Vi har 3 snusare som reste. Men portion är ju rätt diskret. Jag hade nog dosan på brickan.
 

igelkotten

Medlem
Vet att många federala stöd till forskning på universitet kräver totalt tobaksförbud på campus, vilket inkluderar snus och andra tobaksprodukter som inte röks.

Kanske någon federal regel som gäller för flygbolag som utformats på liknande sätt?
 

Canadien

Medlem
Vet att många federala stöd till forskning på universitet kräver totalt tobaksförbud på campus, vilket inkluderar snus och andra tobaksprodukter som inte röks.

Kanske någon federal regel som gäller för flygbolag som utformats på liknande sätt?
Och så ser de mellan fingrarna med majja som röks under trappen. Land of many standards. Trots många inrikesresor i US genom åren har jag aldrig hört något om snus men jag är å andra sidan rätt diskret.
 

Ystad

Medlem
Jag slutade snusa 31/12-1999 kl 23.59. Men dessförinnan var jag en storkonsument. På 90-talet flög jag mycket både i Europa och Nordamerika - jag minns inte att det någonsin var ett problem med snusning på flyg. Men vad jag egentligen vill med detta inlägg är att berätta en (väldigt OT) "anekdot" om snus:
1977 reste en kompis och jag runt i Turkiet (detta var långt före massturismen hade nått Turkiet). I Ankara satt vi på en uteservering, tog upp våra snusdosor o lade in. Då kommer en man fram och slår sig ner. Han frågar vänligt vad vi har i dosorna. Vi förklarar vad det är. Han får en dosa - luktar och smakar (han hade uppenbarligen inte stött på svenskt snus tidigare) . När han förstår att det bara är tobak tar han fram sin legitimation och förklarar att han är narkotikapolis. Han sa något i stil med "nu hade ni tur grabbar - hade det varit narkotika hade jag burat in er". Därefter önskade han oss en fortsatt trevlig resa och försvann.
Efteråt har jag tänkt på vad som kunde hänt om han trott att det varit något annat än vanligt snus ... Inte minst efter att ha sett filmen "Midnight Express" så är jag tacksam att det gick som det gick.
 
Toppen