Senaste nytt

Förbeställa mat på Qatar airways.

Jeg skal til Manila på fredag - der er ingen mulighed for at vælge på turen ud. Men hjemturen er det muligt fra Doha til København (jeg rejser hjem igen 14 dage senere) - det skal klart prøves. Men det ser ud til, at det ikke er på alle destinationer man har muligheden.

Skærmbillede 2017-08-21 kl. 18.42.14.png

Har kollat på detta nu då jag har en flight imorgon . När man går in på sidan är det enbart specialkost barnmat mm som finns. Jag tror inte det går att välja en viss maträtt som man gillar eller liknande.

Har kollat på detta nu då jag har en flight imorgon . När man går in på sidan är det enbart specialkost barnmat mm som finns. Jag tror inte det går att välja en viss maträtt som man gillar eller liknande.

Det er samme jeg har på min flyvning ud til Manila på fredag. Men på min flight hjem DOH-CPH hvor jeg har en "Pre-Select Dining" som endnu ikke er aktiv da der er mere end 14 dage til min rejse. Det ser ud til at de ikke har Pre-Select Dining på alle flyvninger. Måske kun udvalgte ud af Doha?

För bokningar där kan man välja dyker det upp en ganska prominent notis på huvudsidan för bokningen.

När man gått in i sektionen där man tidigare bara kunde välja "special meals" finns det nu en ny tabb, "Pre-Select Dining". Så här ser det ut för mig för uppkommande hemresa:

qatarmeal.png

Synd att de inte passat på att göra så att man kan välja mellan mer än de vanliga tre olika huvudrätterna, det borde vara görbart med lite bättre logistik.

Last edited:
Ja det der er bare business as usual. Et nyt marketing gimmick uden substans. Måske 10% højere chance for at man får sit mest ønskede valg ud af de sædvanlige 3? Ingen chancer for lidt spændende gris, lam, shellfish, blæksprutte, hest, okse, bøffel, kalkun, ål, snegle, kaviar, insekter, supper, eller blot et hårdkogt æg. Kylling?: det er som med Aeroflot i gamle dage

Nu kan jeg så vælge på turen fra DOH til CPH - det tager da godt nok prisen for kedeligste madvalg. De dér morgenfly er ikke helt gode hvad mad angår. Jeg fløj herud på natflyet fra CPH til DOH (22.50) hvor jeg bare sov da menu'en så utrolig kedelig ud. Fra DOH til MNL lørdag morgen lokal Doha tid var der morgenmad, men fik sammensat en toretters menu med suppe + fisk fra light options. Det var faktisk OK. Og senere da jeg egentlig var sulten en morgenmad med verdens nok mindste (og tørre) steak. Ingen is heller. Så en 16+ times rejse uden at tilbyde en rigtig fuld menu på turen - det syntes jeg nok man burde vælge at gøre bedre!

Alt i alt ingen særlig høj score for maden må jeg sige. Til gengæld var sevicen faktisk rigtig god. Og de er begyndt at efterfylde vinglas uden at man skal spørge efter det og tilbyde refill af drinks. Som noget nyt (for mig) også mulighed for Champagne pre-departure i København!

FoodChoices.jpg

• Gilla
Reactions: pep
Toppen