Senaste nytt

Förändringar i Hilton Honors fr o m 1/1 2026, ny nivå Diamond Reserve m m

Vissa Waldorf har lounger (tex. Pearl Lounge i Dubai) som man inte kommer in i som HHD men som man kommer komma in i som HHDR. Så även vissa Conrad (exempelvis Abu Dhabi, Washington)
Det visste jag inte. Har bara bott på Waldorf i Shanghai. Har bott på Conrad i Manila och Singapore och där fanns det lounge.

Hanger inte riktigt med vad som blir problem. Andrar de nagot (tar bort?) for att na lifetime Diamond?
Efter att ha natt lifetime pa Marriott funderar jag sjalv pa att ga mot lifetime Diamond aven om jag har ett antal hundra natter kvar, dock gjort mina 10 Diamond ar. Andras detta kan jag lika strunta i det och bara halla mig till Marriott...
Diamond Reserve ar sakert trevligt men tycker att de riktiga formanerna som spelar roll for egen del anda ar kvar pa Diamondnivan.
Ändras och ändras - innan var ju HHD for life den högsta statusen men nu kommer det en nivå högre så det bör påverka livstids-HHD negativt sett till möjlighet till uppgraderingar tex.

Det visste jag inte. Har bara bott på Waldorf i Shanghai. Har bott på Conrad i Manila och Singapore och där fanns det lounge.
De är snäppet bättre än de vanliga exec loungerna. Några exempel nedan. Ceiba på Conrad i Tulum var magnifikt, var som en restaurang där allt beställdes från meny tex. Vi var i stort sett ensamma där när vi bodde där och kockarna rörde ihop allt möjligt spännande åt oss.

Det är väl en genomgående trend med fler och fler nivåer, Scandic har väl 7 publika nivåer, SAS 4 publika, BonVoy 6 publika. Status och nivåer är egentligen bara ett ytterligare säljargument/prissättning.

Jag har sett den där skrivningen förut för Gold. Den betyder i princip att "om du är gold kan du ibland få uppgraderingar till executive rum vilket också ger lounge access"
Misstänker att man har putsat lite på formuleringen när det nya systemet träder i kraft för att få det att låta som en förbättring, men som du är inne på handlar det nog inte om någon större förändring. Så det är lika bra att boka club room direkt när poängen ska brännas :)

Toppen