Senaste nytt

Får endast pris i ekonomiklass

SK989

Medlem
Jag har hittat en förbindelse ARN - SYD via HKG som passar tidsmässigt bra. Det är med SAS ARN-HKG och med Cathay Pacific HKG - SYD. (De datum jag tittat på är utresa 23/2 och hemresa 3/3). Biljetten går att boka via SAS hemsida och priset är då ca 14 000 kr. Inga priser visas för vare sig Plus eller Business ("ej tillgänglig"). När jag sökt efter denna förbindelse på andra hemsidor än SAS (typ flygresor.se) så kommer förbindelsen upp i ekonomiklass men inte om man väljer business eller premium ekonomi.

Finns det helt enkelt inget pris för ARN-SYD via HKG med SK/CX annat än i ekonomiklass? Att det skulle vara fullt i andra klasser än ekonomiklass tror jag inte, för förbindelsen kommer aldrig upp om man söker efter business oavsett datum.

• Gilla
Reactions: Gus
Är det code share på det andra benet? Isåfall kan det helt enkelt vara så att det är slut i de klasser som finns där.

Så kan det förstås vara även om det inte är code share förstås. Att det finns businessbiljetter på båda flygen men i inget fall i samma klass. Men det låter lite mer konstigt eftersom full flex dyraste ju normalt stängs sist...

I plus/premium är det i min erfarenhet normalt att det blir strul och ofta inte syns när man har flera olika bolag inblandade. Det finns ingen riktig standard för bokningsklass och så där.

Jag har hittat en förbindelse ARN - SYD via HKG som passar tidsmässigt bra. Det är med SAS ARN-HKG och med Cathay Pacific HKG - SYD. (De datum jag tittat på är utresa 23/2 och hemresa 3/3). Biljetten går att boka via SAS hemsida och priset är då ca 14 000 kr. Inga priser visas för vare sig Plus eller Business ("ej tillgänglig"). När jag sökt efter denna förbindelse på andra hemsidor än SAS (typ flygresor.se) så kommer förbindelsen upp i ekonomiklass men inte om man väljer business eller premium ekonomi.

Finns det helt enkelt inget pris för ARN-SYD via HKG med SK/CX annat än i ekonomiklass? Att det skulle vara fullt i andra klasser än ekonomiklass tror jag inte, för förbindelsen kommer aldrig upp om man söker efter business oavsett datum.
Fare basis ZSEBIZ för Stockholm-Sydney T/R tillåter routing via Hong Kong och med Cathay Pacific.

Screenshot20170929 01 SK.png

Kod:
    V FARE BASIS     BK    FARE   TRAVEL-TICKET AP  MINMAX  RTG
  1   ZSEBIZ         Z R  4296.00     ----      -/‡ ‡‡/  - EH01
PASSENGER TYPE-ADT                 AUTO PRICE-YES              
FROM-STO TO-SYD    CXR-SK    TVL-15NOV17  RULE-NKS2 IPREUAS/4
FARE BASIS-ZSEBIZ            NORMAL FARE  DIS-N   VENDOR-ATP
FARE TYPE-BR      RT-BUSINESS CLASS RESTRICTED
SEK    35000  3227  E14JUN13 D-INFINITY   FC-ZSEBIZ  FN-     
SYSTEM DATES - CREATED 13JUN13/1228  EXPIRES INFINITY

PUBLISHED RTG STO-SYD/SK3227/TAR-EURG    EF-14JUN13 DIS-INDEF

/WITHIN THE EASTERN HEMISPHERE/
MAP CONSTRUCTED LEFT TO RIGHT AND RIGHT TO LEFT
 1. STO-CPH-BJS/SHA-CA/SK-SYD
 2. STO-CPH-BKK-SK/TG-SYD
 3. STO-HKG-CX/KA/QF-SYD

Sedan om SAS webbsida klarar att visa priset eller inte är en annan sak dock.

Toppen