Mikado
Medlem
Jag har ett AmEx Premium med ett extrakort till min sambo. Vi har fått en 2-4-1-voucher och använder nu bara kortet för att samla tillräckligt med eurobonuspoäng för att ta oss dit vi vill. Mitt mål är alltså att maxa poängintjäningen.
Kan jag värva min sambo till ett nytt Amex Premium trots att han redan i dag har ett extrakort? Borde vi använda det nya kortet då i stället, för att nå upp till nästa 2-4-1?
Min plan är också att komplettera Amex med SAS MC, har inte tagit tag i det förrän nu.
Mycket tacksam för hjälp eller lästips! Har bara hittat följande och är osäker på om det gäller även för extrakort:
Kan jag värva min sambo till ett nytt Amex Premium trots att han redan i dag har ett extrakort? Borde vi använda det nya kortet då i stället, för att nå upp till nästa 2-4-1?
Min plan är också att komplettera Amex med SAS MC, har inte tagit tag i det förrän nu.
Mycket tacksam för hjälp eller lästips! Har bara hittat följande och är osäker på om det gäller även för extrakort:
- Erbjudandet gäller endast om din vän inte redan har, eller har haft, ett American Express-Kort under de senaste 6 månaderna.