Brandten
Medlem
Denna dök upp i mitt instagramflöde. Inte sett den här förut och ser den inte på SAS Shopping?
elf.care
MR100k poäng för 35kSEK är kanske inte den bästa intjäningen man sett, men att man samtidigt ska få en magnetkameraundersökning utan någon strålning gör ju att man har lust att gå dit bara för att se hur det går till...
Jag testade att göra en undersökning med Elfcare för ett par månader sedan, tyvärr innan man kunde få EuroBonus-poäng för det.. väldigt genomgående undersökning, ca. en timme i MR för alla bilder, separat provtagning och genomgång av resultat med läkare. Definitivt seriöst, grundarna av Kry som kör något nytt!![]()
Detta var lite av min misstanke, även om man annars som normalfrisk gärna hade kollar ”för säkerhets skull”, att de väldigt gärna hittar mer och mer småsaker för att skicka en på vidare undersökningar.Som överläkare i radiologi hade jag aldrig rekommenderat någon att genomgå en helkropps MR-undersökning, utan att det finns en medicinsk indikation. Finns förvisso protokoll som är förhållandevis bra för screening, men skulle säga att det mer risk än reward med dessa typer av undersökningar - då risken är att man hittar något oklart som leder till uppföljningar och diverse bifynd som man oroar sig för.
Amex funkar!Den viktiga frågan är ju då - tar de Amex?