Senaste nytt

Extra bagage på lufthansa som EBG?

Tobbeee

Medlem
Jag är rätt ny ebg och har en fråga gällande bagage hos lufthansa.

Jag håller på och bokar en resa till orlando med lh och bokar vanliga ekonomibiljetter, handbagage ingår i biljetten men visst får jag ta med bagage gratis som ebg?

Vi är 4 pers i familjen som åker och bara jag är ebg hur mkt bagage ingår då?
 

ekf

Medlem
Jag är rätt ny ebg och har en fråga gällande bagage hos lufthansa.

Jag håller på och bokar en resa till orlando med lh och bokar vanliga ekonomibiljetter, handbagage ingår i biljetten men visst får jag ta med bagage gratis som ebg?

Vi är 4 pers i familjen som åker och bara jag är ebg hur mkt bagage ingår då?
Om jag inte är helt ute och cyklar så gäller inte *A guld-bagageförmånerna hos Lufthansagruppens flygbolag vid HBO-biljetter
 

mha321

Medlem
På vanlig ekonomibiljett får du extra baggage som EBG. Men redan från början ingår det.

Om du däremot bokar Lufthansas Economy Light, som de nyligen lanserat från Skandinavien, så ingår inte baggage, inte heller för statuskunder.
 
En varning för light med Luftis. Jag torskade på EUR 30:- DUS - MUC och EUR 40:- MUC - GOT förra veckan vid felbokning. Är EBD.
 

FF#1

Medlem
Samma med Swiss, man får passa sig för deras handbagage biljetter. Råkade boka en sådan av misstag ena vägen här om året med dem.
Dock så vart det inte så farligt då vi bara hade en väska på 4 personer så jag gick nog plus på det till slut men det kändes surt att betala för en väska.
 

mha321

Medlem
Gäller hela Lufthansa group, alltså även Austrian. Däremot är det väl vara Lufthansa (och från Skandinavien) som infört det på långdistans.
 
Toppen