Senaste nytt

Expert's Opinion: In til stan vid mellanlandning i Brisbane

chazzie

Medlem
Ankommer 09:35 med Air New Zealand, vidare mot Singapore med Singapore Airlines kl 14:45 (5h 10min), hinner jag in till stan för en snabblunch med Airtrain?
 

chazzie

Medlem
Tack för snabbt svar!

Visum har jag, men det är just tiden jag är lite osäker på om den räcker. Jag sitter på 1K i Auckland ännu så jag vet inte om vi kommer fram i tid ännu, beslut får tas efter landning :)
 

ACervin

Medlem
Nu är väl det här för sent. immigration går nu ganska snabbt med scanning. Men det tar nog en knapp timme innan du är på tåget. Tidig lunch och tillbaka till flygplatsen vid senast 1330. Lite åt det tighta hållet men det går. Krisflyer loungen i BNE är liten men har ett trevligt matutbud. Öppnar 3 h innan avgång (var där i förrgår, åkte 1445, utmärkt service ombord). Air New Zealand loungen ligger bredvid och har bättre öl utbud med lite olika craft beers.
 

chazzie

Medlem
Tack för alla svar! Valde att stanna på flygplatsen för att slippa stressa, hade nog gått men risken att det bara känts stressigt och ingen njutning. Som sagt bra utbud i en liten, charmig och mysig lounge på BNE, vårrullarna var magiska! Mat, vin och Netflix fungerade också vid mellanlandning :) Betydligt trevligare än SilverKris-loungen i Singapore som var väldigt stor (på förekommen anledning).
 
Toppen