Senaste nytt

Expert's choice - Lounge Bangkok

chazzie

Medlem
Står i Wien nu och ska byta flyg i BKK imorgon men har 5.5h att döda, vilken lounge föreslår expertisen?

Jag åker Thai Business till Sydney.
 

samet

Medlem
Saxar från Star Alliance hemsida om Lounge Access Policy.


International Business Class Customers
As an International Business Class Customer you have access to any Star Alliance member carrier’s owned Business Class lounge at the airport where your flight departs, if the following conditions are met:

  • You present a boarding pass in International Business Class on a Star Alliance member airline operated flight
  • Your flight departs on the same day of your visit or latest by 05:00 AM the next morning
  • The lounge shows the Star Alliance Gold logo at the entrance
You are not entitled to bring any guests.


Om de har egna regler eller undantag vet jag inte. Jag har status för att komma in så inte provat att bara använda businessbiljett.
 

lillemannen

Medlem
Saxar från Star Alliance hemsida om Lounge Access Policy.


International Business Class Customers
As an International Business Class Customer you have access to any Star Alliance member carrier’s owned Business Class lounge at the airport where your flight departs, if the following conditions are met:

  • You present a boarding pass in International Business Class on a Star Alliance member airline operated flight
  • Your flight departs on the same day of your visit or latest by 05:00 AM the next morning
  • The lounge shows the Star Alliance Gold logo at the entrance
You are not entitled to bring any guests.


Om de har egna regler eller undantag vet jag inte. Jag har status för att komma in så inte provat att bara använda businessbiljett.

Ovanstående hittade jag också. Jag tänkte mer om du hade provat. Då jag har blivit nekat inträde med status och businessbiljett i Singapore loungen på annan flygplats.
 

samet

Medlem
Ovanstående hittade jag också. Jag tänkte mer om du hade provat. Då jag har blivit nekat inträde med status och businessbiljett i Singapore loungen på annan flygplats.

Jag var i både Singapore och Eva på BKK för tre veckor sedan. Har Guld men reste i PE med Lufthansa. Inga problem att komma in.

Har däremot som guld blivit nekad i Singapore till deras finare lounger, de släppte bara in KrisFlyer Gold, inte andra *A Gold. Så fick nöja mig med deras Buisness lounge.
 

malmokalle

Medlem
Gjorde en liten loungehopping för några veckor sedan på BKK. Precis som många andra tycker jag att SilverKris loungen vinner med hästlängder. Bemannad bar med en trevlig bartender och med en otrolig god signaturdrink (gin och lite anat, minns ej namnet) och bra sortiment av varm och kall mat. Trevlig miljö dessutom, bilder nedan.

Evaloungen, tja inte dålig, men enligt min mening inte särskilt bra heller. Har också mindre sortiment av mat och dryck än SilverKris.

Thai Royal Silk kan man med fördel undvika!

IMG_2240.JPG


IMG_2241.JPG
 
Toppen