Senaste nytt

Eventyr lounge på Kastrup

Hvergang

Medlem
Jag har en gång blivit frågad av gränspolisen om var jag varit när jag hade ett sprillans nytt pass utan stämplar. Var underförstått att han menade vilket land jag ankom från och jag svarade att jag bara tagit en tur till eventyr-loungen. Han blev inte jätteglad precis men samtidigt så var svaret ganska svårtytt. Han sa att de inte tillåter folk eller inte är förtjusta i att folk går igenom passkontrollen bara för att gå till loungen men skojade samtidigt om att det är den bästa loungen och bad oss inte berätta för andra att man kan gå igenom bara för att besöka eventyr.

Förstod inte riktigt allt han sa då han pratade danska och det var lite svårt att höra, men för mig betyder det att jag numera bara går till eventyr om jag har flera timmar att fördriva.

Personligen skulle jag inte ljuga för gränspolisen eller passkontrollanterna. Kommer de på en tror jag det blir jobbigt, men det är såklart upp till var och en. Jag har svårt att tänka mig att de skulle fråga om boardingkort då väldigt många människor slänger sina boardingkort.
 

Thornado

Medlem
En kollega hade en intressant interaktion med damen i receptionen på Eventyr för en vecka sen. Han ankom CPH med den tidiga SAS-flighten från New York och hade ett par timmar innan sin anslutning till Stockholm och tänkte tillbringa lite tid i Eventyr innan han gick genom passkontroll och gick till SAS-loungen. Han blev frågad vart han skulle åka och när han sa Stockholm så tyckte hon att han borde besöka en annan lounge istället (på andra sidan passkontrollen). Han menade att han hade gott om tid och ville besöka denna. Hon försökte då fortfarande få honom att gå till en annan lounge och sa att det kunde vara lång kö i passkontrollen. Han insisterade att han verkligen ville komma in där, och då gav hon uppgivet upp och lät honom komma in. Under tiden som han satt där så såg han två andra sällskap komma till loungen och få samma bemötande och sedan gå därifrån utan att gå in.

Med tanke på att de som driver loungen lär få betalt per besök så är det ju knappast så bra för dem att deras anställda försöker undvika besökare (min kollega var ensam i loungen, så det kanske är skönare för personalen om de slipper gäster). Att informera besökarna om att de måste passera passkontroll och bör ta den tiden i beaktande är god service, att envist försöka få en gäst att gå någon annanstans, inte lika mycket så.
 

Hachans

Medlem
Med tanke på att de som driver loungen lär få betalt per besök så är det ju knappast så bra för dem att deras anställda försöker undvika besökare (min kollega var ensam i loungen, så det kanske är skönare för personalen om de slipper gäster). Att informera besökarna om att de måste passera passkontroll och bör ta den tiden i beaktande är god service, att envist försöka få en gäst att gå någon annanstans, inte lika mycket så.

Det är nog snarare så att det suttit ett gäng gäster i loungen som sen missat sina flyg pga köerna och blivit förbannade på loungepersonalen som sen vill undvika det igen till varje pris.
 
Toppen