Senaste nytt

Eurobonuspoäng vid ombokning till annat bolag

Syversen

Medlem
Hej,

Blev i förra veckan ombokad efter att ha anlänt sent i Oslo från Zürich. Hade en medvetet omständig routing Zürich-Oslo-Arlanda-Landvetter då det närmar sig slutet på EB-året och detta med övriga återstående bokningar hos SAS får mig över gränsen till Diamond. Ombokningen blev till Widerøe direkt Oslo-Landvetter.

Vill minnas att jag läst här att SAS ger poäng enligt ursprunglig bokning när detta sker. Ombokningen kapade ju ett leg och istället för 2x937 poäng har jag efter kontakt med Guld-supporten fått 937 poäng totalt Oslo-Landvetter.
 

gjohansson

Medlem
Hej,

Blev i förra veckan ombokad efter att ha anlänt sent i Oslo från Zürich. Hade en medvetet omständig routing Zürich-Oslo-Arlanda-Landvetter då det närmar sig slutet på EB-året och detta med övriga återstående bokningar hos SAS får mig över gränsen till Diamond. Ombokningen blev till Widerøe direkt Oslo-Landvetter.

Vill minnas att jag läst här att SAS ger poäng enligt ursprunglig bokning när detta sker. Ombokningen kapade ju ett leg och istället för 2x937 poäng har jag efter kontakt med Guld-supporten fått 937 poäng totalt Oslo-Landvetter.
Maila ebretro och be att få poäng o legs enligt ORC (original routing credit)
 
Du ska ha poäng enligt vad du bokat.
Jag hade samma resonemang och skickade följande;
DACE0B22-D37D-4E61-ADC1-3FB7142341A2.jpeg


Efter detta mailet fick jag tillbaka;

Hi SilverJonten

Thank you for your reply.

And I am sorry that I did not give you the points that you should have earned.

I have now transferred 5 624 basic points to you and you will see that right away when you log in to your EuroBonus account.

Have a nice day.

Best Regards

Elxxxxxxxxxxxx
Traveler Consultant
SAS Sales and Service

SAS
Scandinavian Airlines System
 

Syversen

Medlem
Har skickat ett svar med hänvisning till samma text som det hänvisas till ovan. Utan det leg som försvunnit saknas 14 poäng för att klara EBD med de flygningar jag har bokade fram till brytdatum 30/6, så det löser ju sig oavsett, men rätt skall vara rätt!
 
Toppen