Senaste nytt

EuroBonusExpert - Sökmotor, lågpriskalender, etc...

pqvst

Medlem
Jag har en del verktyg som jag utvecklar och använder själv. Min tanke är att publicera dessa på eurobonusexpert.com. Jag tänkte att det är lika bra att starta en tråd här så jag kan skriva om uppdateringar, nyheter och andra ändringar. Dessutom tar jag mycket gärna emot buggrapporter, förslag och önskemål :)

Första verktyget är LOWEST FARES. Det är helt enkelt en bättre version av SAS lågpriskalendern.

Screenshot 2017-12-20 08.45.41.png

Vad gör verktyget?
  • Samlar alla destinationer på en och samma sida.
  • Gör det super enkelt att söka, filtrera och sortera.
  • Visar flera resultat per månad+destination (inte bara det billigaste).
  • Visar avgångar från CPH, ARN, OSL, GOT, MMX (kan lägga till fler vid önskan).
  • Räknar ut reslängd, avstånd, pris/km, prisutveckling
Vad kan verktyget användas för?
  • Hitta mileage-runs (sortera på pris/km + ange max antal dagar)
  • Hitta billigaste resmål (sortera på pris)
  • Hitta bästa deals (sortera på prisutveckling)
  • Hitta spontanresor (sortera på datum)
  • Etc...
Begränsningar (just nu):
  • Letar endast SAS GO
  • Visar inte antal poäng (använd pris/km tillsvidare)
  • Hittar ibland resor (framförallt korta resor) som inte finns (vet ej varför SAS rapportera dessa resor...)
Vad är på gång?
  • Bättre mileage-run data (med GO, PLUS och BUSINESS)
  • Bättre data för avstånd, reslängd och poängintjäning.
PS: Är du grym på node.js så PM:a gärna ;)

Trevligt initiativ.

• Hitta mileage-runs (sortera på pris/km + ange max antal dagar)

Om man vill göra mileage runs för Eurobonus (med SAS-flighter som det handlar om här) så får man ju inte poäng utifrån distans utan fasta summor beroende på zon (och bokningsklass, men vi kan väl nästa anta att det är Saver-poäng det handlar om här för det mesta). Alltså vore det lysande om det gick att även få en pris/EB-poäng-kolumn.

(kr/km är fortfarande bra att ha kvar om man krediterar till annat program eller om man helt enkelt bara vill flyga så mycket som möjligt)

EDIT: Nu ser jag ju att du redan påpekat detta....

Last edited:
Snyggt jobb, @pqvst ! :)

Ett tips bara: Eftersom Eurobonus är ett varumärke så är det inte helt oproblematiskt att ha det med i URL:en och namnet. Du blir rätt utlämnad till SAS goda vilja.

Toppen