Eurobonus silver, tillgång till lounge

Nu har äntligen den nyrenoverade SAS Gold Lounge öppnat i Oslo - har någon hunnit recensera den ännu?

Avsevärt mycket bättre än tidigare och med mina mått mätt en bra buffée. Varmkorv serveras som vanligt på eftermiddagen och personalen är på hugget med påfyllning av allt. Flera olika viner att välja mellan samt allt annat som bör finnas - dessutom gott om plats!

Stefan62 skrev:Nu har äntligen den nyrenoveradeSAS Gold Lounge öppnat i Oslo - har någon hunnit recensera den ännu?Avsevärt mycket bättre än tidigare och med mina mått mätt en bra buffée. Varmkorv serveras som vanligt på eftermiddagen och personalen är på hugget med påfyllning av allt. Flera olika viner att välja mellan samt allt annat som bör finnas - dessutom gott om plats!Klicka för att utvidga...
Starta gärna en ny tråd och glöm inte bilderna //emoji.tapatalk-cdn.com/emoji106.png

Stefan62 skrev:Nu har äntligen den nyrenoveradeSAS Gold Lounge öppnat i Oslo - har någon hunnit recensera den ännu?Avsevärt mycket bättre än tidigare och med mina mått mätt en bra buffée. Varmkorv serveras som vanligt på eftermiddagen och personalen är på hugget med påfyllning av allt. Flera olika viner att välja mellan samt allt annat som bör finnas - dessutom gott om plats!Klicka för att utvidga...
Kan du ikke byde på lidt billeder af maden!

Var i Oslo häromdagen, tyvärr inga bilder men var en avsevärd förbättring av maten jämfört med ARN&CPH ;

* Två sorters chips med dip (grill samt nachos)

* Pastasallad med chorizo

* Potatissallad med kyckling och curry

* Flera olika sorters grönsaker/sallad, samt även småsaker som oliver, cornichons m.m.

* Tre olika efterrätter; 1: våfflor med sylt 2: ostbricka 3: flera olika sorters uppskurna frukter som Jordgubbar, Kiwi m.m.

Ingen ny dryck vad jag såg, samt att Wifi:t knappt fungerade i nya guld-delen trots att vi totalt var ca 6-7 pers i hela loungen.

Första gången jag blev riktigt "nöjd" över maten i en SAS-lounge, både gott och mättande. Bara hoppas på att det fortsätter på den inslagna vägen och att det inte bara är för att den är nyöppnad.

Loungen öppnade i tisdags och personalen är mycket nöjd!

WiFi funger nu utmärkt!

Bravo och all heder åt SAS!

Agö skrev:Är det kontroll till Gulddelen i den nyöppnade loungen eller är det svängdörrar som vanligt?Klicka för att utvidga...
Idag är det svängdörrar...men tydliga skyltar om vad som gäller och det verkar respekteras!

agehall skrev:Det är säkert en del i det hela, men SAS policy om att släppa in hela familjer hjälper inte heller till när de dyker upp med 4 barn och 4 vuxna och får komma in.Klicka för att utvidga...
Tror nog att SAS är lite för generösa med att ge EBS möjlighet att gästa in familjen. De går ju dessutom miste om eventuella intäktsmöjligheter, då många förmodligen kan tänkas betala för att få in familjen.

Jonas C skrev:Tror nog att SAS är lite för generösa med att ge EBS möjlighet att gästa in familjen. De går ju dessutom miste om eventuella intäktsmöjligheter, då många förmodligen kan tänkas betala för att få in familjen.Klicka för att utvidga...

I ena fallet såg jag ett guldkort när de gick in. Den andra gigantiska familjen var redan där, så i det fallet vet jag inte.

Jag kan tycka att det är idioti över lag att erbjuda fler möjlighet att komma in i loungen under sommaren och samtidigt stänga halva loungen för renovering. Det gör ju att det blir överbefolkat även om bara de som normalt sett kommer in är där...

Finns ju andra lounger på ARN. Själv satt jag i Menzies Business Lounge idag och det var 5 pers där medan SAS bredvid var smockfull.

agehall skrev:Jo, men de kräver Priority Pass och varför ska man ha det när man har status i alla allianser?Klicka för att utvidga...
Därför att man vill in i loungen? Hjälper föga lite om man är platinum i varenda allians om loungen ändå är full av silvermedlemmar med hela släkten.

agehall skrev:Jo, men de kräver Priority Pass och varför ska man ha det när man har status i alla allianser?Klicka för att utvidga...

Status i alla allianser hjälper tyvärr inte vid vissa tillfällen.

Finns (tyvärr) tillfällen då jag måste använda obskyra bolag som står utanför någon allians (USCH).

Då vissa bolag endast har Economy (läs LCC) så är ett Priority Pass rätt OK att ha, ta bara CRK - HKG med Cebu Pacific som exempel.

Sitta i bra AC och en cigarr i handen under väntans tider gör att jobbet känns betydligt lättare.

agehall skrev:I ena fallet såg jag ett guldkort när de gick in. Den andra gigantiska familjen var redan där, så i det fallet vet jag inte.Jag kan tycka att det är idioti över lag att erbjuda fler möjlighet att komma in i loungen under sommaren och samtidigt stänga halva loungen för renovering. Det gör ju att det blir överbefolkat även om bara de som normalt sett kommer in är där...Klicka för att utvidga...
Jag kan tycka att det är ganska bra att dom tar renoveringen över sommaren då få åker i tjänsten. Under semestern är nog de flesta lite mer toleranta.

flum skrev:Jag kan tycka att det är ganska bra att dom tar renoveringen över sommaren då få åker i tjänsten. Under semestern är nog de flesta lite mer toleranta.Klicka för att utvidga...

Problemet är ju att de samtidigt ökar antalet personer de släpper in...

agehall skrev:I de fall det har hänt hade det inte hjälpt med PP för min del...Klicka för att utvidga...

Vi behöver inte gå till obskyra bolag eller platser (PP fungerar rätt bra i Afrika nu för tiden om ej ute i bushen). Vi tar Arlanda istället då, vi som flyger med QR eller EK och vill starta resan med en GT har möjligheten att gå in på Menzies Exc våningen under med PP.

Det är väl en lite dinglande morot till sällan resenärerna att lägga sina flyg med SAS, så att de kommer upp till EBS och får nyttja lounge under familjen semestern. Att de sedan inte klarar tiden för öppning (mitten juli) är dåligt. Passerat ARN T4 och GOT under senaste veckan och endast GOT var lite överfull när jag skulle till ZRH .

Personligen skulle jag nog sett att de byggde om utanför semesterperioden.

Back