SAS_CPH_Lounge
Medlem
Ursäkta igen men jag ser fortfarande inte det du försöker visa under Thais sida. Står inget alls om code share där. Däremot finns det en länk till code share men det är ju bara hjärndött av SAS att göra så. Det var heller inte min "point".
Ponera att du är en "normal" resenär (dvs ingen businessclass.se resenär) som har fått nys om att du kan få poäng när du flyger. Nyfiken som du är så skriver du i din sökning "Få poäng när du reser med THai" eller om du klickar dig fram till samma sida. Du lyckas hitta vilken klass du flyger i och du tittar sedan på sidan och ser att din Q ger 100%. Du flyger och sedan visar det sig att du fick inga för Thai ville inte ge dig några trots att din SK biljett var 100% dyrare.
Skulle inte du bli väldigt förvånad när SAS säger till dig att "Tyvärr! Q ger i det här fallet inga poäng pga att du har en code share biljett". Hmmm! Tänker du - det stod det inget om på Thais sida. Kan lova dig att ingen av mina kollegor har någon som helst aning om det här just för att det inte står något om det på Thais sida.