Senaste nytt

Eurobonus Award Planner

Lite feedback, vet inte om det är möjligt men om så är fallet hade det varit riktigt bra om man kunde anpassa vilka typer av förändringar man vill få notiser om. Ännu bättre om man kan anpassa det för separata flighter.

Jag gjorde en quick-fix för att kunna exkludera fligther man inte vill ha bevakning på. Per default är det aktiverat på alla fligther. Man kan sedan inaktivera detta i översiktbilden för flygresor/hotellbokningar.

1734641378291.png

Last edited:
Snyggt! Inser precis att jag verkligen borde ha använt detta. Börjar bli lite rörigt att hålla koll på alla bokningar och avbokningsregler.

En feedback dock, om man lägger till segment med helikopter så syns inte dessa på översikten.
Har bokning med Zil Air, från Mahé till Hilton Labriz.

Snyggt! Inser precis att jag verkligen borde ha använt detta. Börjar bli lite rörigt att hålla koll på alla bokningar och avbokningsregler.

En feedback dock, om man lägger till segment med helikopter så syns inte dessa på översikten.
Har bokning med Zil Air, från Mahé till Hilton Labriz.

Tack för feedbacken, kul att det är till hjälp för dig!
Angående din helikopiterresa så misstaänker jag att den antagligen inte är en reguljär flight, utan en privat som inte ännu är schemalagd eller säljs via Amadeus GDS. Om den finns schemalagd så skall du få upp origin och destination, samt flygtider när du matar in den. Får du inte det, så är det pga ovan nämnda anledning.

Du kan fortfarande välja att lägga till det som ett flygsegment, men du behöver då fylla i Origin och destiantion manuellt, i detta fall SEZ och DEI. Ett tips är sedan att slå av automatisk bevakning av just den flighten, så slipper du få mejl om det.

1735218020834.png

1735218973733.png

Om du istället vill hantera den som en transfer utan origin/destiantion kan du lägga till den som en ”Övrig bokning” (där du lägger till tex hotell), och då välja Transport, Helikopter.

Om det är otydlig vad jag menar, säg till så skall jag försöka hjälpa dig ytterligare.

Last edited:
Härligt att se att något nyttjar det man skapar :)
Jag har sagt det tidigare och säger det igen, grymt bra verktyg!
Vore ju ännu bättre om man hade kunnat mata in PNR och få upp automatiskt men gissar att det är svårlöst/dyrt (borde ju dock vara enkelt för SAS att lösa).

Jag är jättenöjd med verktyget som det är men om man skulle ge något förslag på förbättring så skulle det vara att anpassa så det funkar bättre med "tabbning" dvs på datorn eller den där pilen som hoppar till nästa fält på mobilen. Idag så måste man klicka på varje flygplats innan man kommer vidare (och om man inte klickar så hoppar den över biljettyp och bokningsklass).
1739013657492.png

Sen om man kunde spara eller låta inloggningen vara aktiv längre, händer ofta att jag börjat fylla i och sen gör jag något annat en stund, när jag kommer tillbaka så får jag börja om. I nuläget tar jag skärmdumpar och lägger in i anteckningar under "path to diamond", vore ju kul om man kunde spara och summera istället. :)

Jag har sagt det tidigare och säger det igen, grymt bra verktyg!
Vore ju ännu bättre om man hade kunnat mata in PNR och få upp automatiskt men gissar att det är svårlöst/dyrt (borde ju dock vara enkelt för SAS att lösa).

Jag är jättenöjd med verktyget som det är men om man skulle ge något förslag på förbättring så skulle det vara att anpassa så det funkar bättre med "tabbning" dvs på datorn eller den där pilen som hoppar till nästa fält på mobilen. Idag så måste man klicka på varje flygplats innan man kommer vidare (och om man inte klickar så hoppar den över biljettyp och bokningsklass).
Visa bifogad bild 162460
Sen om man kunde spara eller låta inloggningen vara aktiv längre, händer ofta att jag börjat fylla i och sen gör jag något annat en stund, när jag kommer tillbaka så får jag börja om. I nuläget tar jag skärmdumpar och lägger in i anteckningar under "path to diamond", vore ju kul om man kunde spara och summera istället. :)

Tack för dom orden! Jag är också medveten om sidans UX problem :)

Det är inte svårt eller dyrt att lösa, bara tidskrävande. Och ska jag vara ärlig så avsätter jag mycket mindre tid nu än tidigare. Och eftersom det bara finns 4 personer, av 4100 användare, som varje månad har en stående donation så är det så det kommer få fortsätta vara.

Men framöver kommer jag koppla PNR både till ”mina resor” och inräknings kalkylatorn. Det finns bara så mycket annat i livet som tar tid.

Edit: bidragen täcker inte ens löpande driftkostnader (så jag betalar faktiskt ur egen ficka för att andra ska kunna använda det ;)

Last edited:
Vi har tidigare informerat om att mejl från Mina resor innehöll felaktiga avgångs- och ankomsttider. Detta beror på att vår dataleverantör ändrade sitt format de presenterar tider (utan korrekt tidszonshantering. Då det nu gått en vecka utan åtgärd från leverantören har vi valt att lösa det på egen hand.

Detta är åtgärdat:
- Vi validerar nu avgångs/ankomsttid på egen hand.
- Vi har implementerat en extra kontroll för att undvika att mejla ut förändingar om detta händer igen.

Alla bevakningar fungerar nu som de ska, du behöver inte göra någonting.

Last edited:
Toppen