Senaste nytt

Eurobonus-award hemresa från USA/Kanada nästa sommar

HenrikAI

Medlem
Osäker på om denna ska vara här eller i Flygbiljetter..

Jag filar på en Eurobonus-poängresa (med Amex-voucher) till nästa sommar. Hittar en bra utresa, men hemresan är lite trixigare.

Behöver tre platser i business från Boston, New York, Washington, Montreal, Quebec eller Toronto (i den prio-ordning..) till Stockholm någon gång mellan 3-7 juli nästa sommar. Det jag hittar är Austrian från New York den 3:e juli (om den överhuvudtaget är okej att boka), då blir det via Wien och Köpenhamn till Arlanda, med rätt många timmar i Wien.. vilket innebär att hela resan skulle ta ca 24 timmar, vilket resesällskapet förmodligen inte uppskattar.

Kommer det dyka upp andra/bättre alternativ längre fram? Är jag för tidigt ute? Bör jag kanske boka detta nu så jag säkrar utresan?
 
Last edited:

Canadien

Medlem
Tre platser är bra mycket svårare än 2 eftersom de flesta bolag bara släpper 2 platser i Business ca ett år i förväg. De undantag jag vet som kör till/från US är Swiss och Austrian. Swiss brukar dock släppa lite senare, kring 6 månader före?
Ni kan inte dela på er då? Är ju oftast nattflyg österut från US så om ni åker olika avgångar spelar kanske inte jättestor roll när alla vill sova?
 

HenrikAI

Medlem
Tre platser är bra mycket svårare än 2 eftersom de flesta bolag bara släpper 2 platser i Business ca ett år i förväg. De undantag jag vet som kör till/från US är Swiss och Austrian. Swiss brukar dock släppa lite senare, kring 6 månader före?
Ni kan inte dela på er då? Är ju oftast nattflyg österut från US så om ni åker olika avgångar spelar kanske inte jättestor roll när alla vill sova?

Ser nu att Swiss har 3 platser på flyg från Boston fram t.o.m. början av maj, så det kanske löser sig med dem då ja...
 
Last edited:
Toppen