Senaste nytt

Eurobonus-award biljetter dyrare på SAS än Star Alliance (till Asien)

Silferlood

Medlem
Vill minnas att de ändrade priserna för bonusresor med SAS den 4 maj i år. Det var då som det bland annat blev dyrare att flyga inom Norden, billigare att flyga till Tyskland och man höjde priset på Y & C till USA & Asien. Däremot ändrade de inte Star Alliance bonuspriserna.

Samtidigt infördes väl att man fick 100% i M och lite nya intjänings nivåer inom Europa för samtliga klasser?
Japp, det var då skillnaden uppdagades! Jag har snackat med medlemservice om detta 'fenomen' i somras och de infomerade om att det kommer justeras inom kort, blir dyrare på Star.
 

NotRyan

Medlem
Japp, det var då skillnaden uppdagades! Jag har snackat med medlemservice om detta 'fenomen' i somras och de infomerade om att det kommer justeras inom kort, blir dyrare på Star.

Jag förstod nästan att dom skulle göra det dyrare på Star när dom upptäckte det, dom är i alla fall konsekventa med deras enhancements.

Dyrare poängresor, sämre poängrabatter. Jag själv har fått färre antal poäng för nästan varje resa jag gjort, standardresan har minskat från 1500 till 1250 poäng.

Man kan väl förbättra för low economy utan att försämra för sina mer "lönsamma" kunder.....

Det enda som är "bra" är väl att gränsen för EBG sänkts från 70K till 50K, däremot har ju segment höjts från 40 till 50

Mvh
/NotRyan
 
Toppen