Friskytten
Medlem
Nu är jag OT, men hakar på:Dessutom ogillar jag starkt att kortet till yttermera visso ligger i händerna på folk som inte alls flyger med bolaget. Ergo hoppas jag att det i nutida *A-anda, sker en radikal förändring i den saken. Utöver det så är ju tendensen stark inom övriga *A bolag att premiera de kunder som flyger med just dem och att vikta ner 'snyltarna'. Det betyder att det enskilda resemönstret samt bolagets geografiska tyngdpunkt allt mer blir den avgörande faktorn vid val av medlemskap. På så vis ligger EB väldigt bra till i den Skandinaviska avkroken.
Allt är relativt, som EB-medlem har jag byggt upp status även på LH-flighter och med ett förhållandevis lättfixat EBG har jag druckit champagne på Senator-lounge.
Någon som verkligen vet hur flygbolagen/bonusprogrammen kostnadsdelar lounger m m? Vore intressant att få en inblick i systemet. Jag trodde att A3 täckte för "sina" gäster på loungerna, men det är alltså fel?Det kortet utgör en inte obetydlig belastning på *A-systemet. Någon skall ju betala för att en av deras kortinnehavare sitter och kolkar på var och varannan *A-lounge.