Senaste nytt

Etikettfråga: Vad gör du om din stolsgranne S N A R K A R?

Jag bryr mig nada - oavsett om jag blir störd eller ej då "Monkeys" måste ha en hög tröskel när de befinner sig i sitt "bo".

Det finns väldigt många andra störningsmoment på ett plan. Enda gången jag kan se att en snarkare skulle "vara ensam störande" är om han (ja, det är en manlig dominans) har så grava problem att det redan är skamfyllt för honom. Eller om han är påtagligt berusad. I inget av fallen lär man kunna göra något bättre med prat eller knuffar.
Så mitt tips är NC-hörlurar och/eller öronproppar. I C eller F.

Jag hade nog inte märkt något då jag nästan uteslutande har hörlurarna på mig, men med tanke på allt annat ljud i kabinen hade "snarkaren" nog inte varit ett enskilt störningsmoment.

Snarkningar är bara störande om man glömt sina Bose-lurar hemma. Tar man en flaska champagne och drar på sig lurarna så hör man inte mycket av vad som försiggår i kabinen...

Sist satt jag och flygvärdinnan och garvade åt mannen bredvid som drog så tunga lass att det är tveksamt om han sovit något det senaste året.
Det är väl inget att störa sig på utan man får respektera det, och har man svårt att stå ut med det så bör man ha med sig hörlurar eller öronproppar.

Toppen